לאחר שבמהלך החודשים האחרונים נעצרו כ-14 חשודים הקשורים לפרשת השחיתות הנחקרת במעורבותו לכאורה של השר אריה דרעי, הבוקר (שלישי), עוכב לחקירה באזהרה בכיר במועצה דתית באזור הצפון, שככל הנראה מקורב לשר הפנים. על פי החשד, העצור היה מעורב בעבירות הנדל"ן עליהן נחקר דרעי בשנים האחרונות ועומדות בלב הפרשה. 

כזכור, דרעי נמצא בכותרות בשנתיים האחרונות בחשד לביצוע עבירות כלכליות. החשדות החלו במרץ 2016, אז החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על פתיחת חקירה פלילית כנגד השר בפרשת שחיתות. דרעי ורעייתו נחקרו כבר מספר פעמים במשרדי יחידת להב 433, שכן גם רעייתו של דרעי חשודה בעבירות נוספות שקשורות לעמותה שהיא עומדת בראשה. בעבר נחקרו בפרשה גם מנכ"ל משרד ממשלתי ושני אנשי עסקים שנעצרו בחשד להעברת אלפי שקלים לגופים שקשורים למשפחתו של דרעי. 
במרכז החקירה נגד דרעי ניצבות עסקאות נדל"ן שביצע לכאורה. אחת העסקאות קשורה לבית הנופש של דרעי, הנמצא ביישוב ספסופה בצפון. לפי החשד הבית נבנה מכספים לא מדווחים. הבית בספסופה הוא בית נופש של דרעי ומשפחתו, שלדברי השכנים הם מגיעים אליו מידי חודש עם כל הילדים והנכדים. כמו כן, עסקה שנייה בה חשוד דרעי קשורה לדירות בבניין בשכונת גבעת שאול בירושלים, שאת הזכויות עליהן העביר לפי החשד לאחיו, עו"ד שלמה דרעי, בהליך לא חוקי. במשטרה בודקים כעת בחקירה את מידת מעורבות המקורב לפרשת דרעי, בנוגע לעבירות הנדל"ן בהן חשוד השר.