האלימות ברחובות דרום תל אביב לא נפסקת, בעקבות המצב הקשה בין תומכי המשטר האריתראים למתנגדיו, אשר מתנגשים על בסיס יומי, בעיקר בתקופה האחרונה, בה חל יום העצמאות של המדינה, וגם לדברים לבעור מעל פני השטח. מי שסובלים מכך בעיקר הם תושבי דרום תל אביב, שחלקם אף יצא להפגין בעקבות האירועים האחרונים, ומחכים לפתרון המיוחל שהובטח להם.



יונתן יעקובוביץ', מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית, שפך אור על המציאות העגומה והאבסורדית, בכל הקשור למי שנמצא בישראל ב-103FM, וסיפר שחלקם נמנים עם תומכי המשטר ממנו הם בורחים. יעקבוביץ' חשף את השיטה, המטרידה, והסיבה למה הם נמצאים כאן.
"מדובר בהתפרצות של סכסוך שקיים בין תומכי המשטר, שזה אבסורד בפני עצמו, שצריך לומר את זה, אנשים ששוהים כאן באמתלה שהם בסכנה, אבל תומכים אקטיביים במשטר, מדינה חד מפלגתית, PSTJ, לבין מתנגדי המשטר. אני חייב לציין שמי שנוקט יותר באלימות הם יותר מתנגדי המשטר. 

שגרירות אריתראה בישראל מארגנת מסיבה מאוד גדולה, משתתפים בה אלפי אנשים, בדרך כלל בגני התערוכה בתל אביב, והפעם היא התקיימה ליד גדרה בגלל הפחד מאלימות, עם אבטחה מאוד גדולה, מתוך פחד שיפוצצו את האירוע. יש פה אבסורד. 
האירוע הזה מעיד על הפוטנציאל הנפיץ של התפרעות מסתננים, ואפשר להתחיל להחזיר אותם
"ישראל צריכה לנקוט בקו נוקשה יותר נגד תומכי משטר. אפשר להחזיר את התומכים. יש כאן את תומכי המשטר המובהרים. יש תומכים, כמה אלפים, מתנגדים שהם כמה אלפים, ויש את מחפשי העבודהאם הם יילכו ויסדירו את מעמדם בשגרירות, עניין של כמה מאות דולרים, והם יכולים לחזור. מעל 3200 מהם חזרו ישירות למדינה. 
העניין הוא שממשלת אריתראה יש להם אינטרס, כי כסף ששולחים מכל העולם הוא שליש מהתל"ג הלאומי. יש כאן את אחת הקהילות הכי גדולות בעולם. בעצם היא מעוניינת למדיניות שאנחנו מוכנים לקבל את מי שיחזור ברצון. הייצוא העיקרי של אריתראה זה מהגרים, לכן צריך לגרום לדרך לחזור. למעט מתנגדים למשטר, והם לא יכולים לחזור, כי יש בהם סכנה. רובם יכולים לחזור. במשך שנים כבר חשפנו את הנסיבות, לצערי זה לא מקבל חשיפה מספיק גדולה, אבל עכשיו זה כן. אם הם כאלה גיבורים, שיתנגדו למשטר שם. אתה לא יכול לפרוע חוק במדינה שמארחת אותך"