גשם באמצע יוני? אפילו את רוני דניאל זה מצליח להפתיע - בעיקר כאשר תוך כדי השידור שלו הבוקר (שלישי) נפתחו שערי השמיים גם סביב אולפן 103fm בגבעתיים. שרון וכסלר, חזאית 'כאן', נקראה בבהילות לשידור כדי להעניק הסבר לתופעה המפתיעה.
גשם באתר החרמון

 
גשמים בקיבוץ אילון

"גשם שכזה הוא אירוע שמתרחש אחת לכמה שנים גם ביוני, אבל לרוב בצפון ובהרים", אמרה, "במישור החוף זה קורה לעיתים רחוקות, ולמעשה רק שלוש פעמים בהיסטוריה ירדו משקעים של יותר מ־15-10 מ"מ. אנחנו עוד לא שם, בכל מקרה".

גשם הבוקר בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
גשם הבוקר בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

לדברי וכסלר, בצפון נמדדו הבוקר משקעים משמעותיים. כך, לדוגמה, בקיבוץ אילון שבגליל המערבי תועדו הבוקר 37 מ"מ ב־50 דקות. "זה אומר שכשיורד גשם הוא יורד, הוא מרשים, הוא יכול להיות חזק ואף מלווה בסופות רעמים וברקים", אמרה, "זה גשם מקומי כזה שיכול להפתיע, ואפשר לראות אותו במכ"מ הגשם בנקודות שונות ברחבי הארץ".
אז מה התחזית? את המטריות, על פי וכסלר, כדאי להחזיק קרוב לפחות עד מחר אחרי הצהריים. כמו כן היא הדגישה כי יש להיערך גם לתרחישים של שיטפונות. "כשהגשם הזה יורד, דווקא בגלל שחם, חוסר היציבות עלול להוביל להיווצרות ענני סערה. צריך להיזהר משיטפונות באזורים המועדים עד שהעננים יעזבו את האזור".
עריכה: יניב מורוזובסקי