חוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי מי "שמקיים את מצוות דתו" רשאי לסרב לעבוד ביום המנוחה, בכפוף להגשת תצהיר המעיד על קיום מצוות דתו. התיקון לחוק שאושר אתמול, ברוב של 57 תומכים ללא מתנגדים, יאפשר גם לעובד שאינו דתי, שלא לעבוד ביום המנוחה הקבוע לגביו, ללא צורך בתצהיר ומבלי שהדבר יהווה עילה לפיטורים או לאי קבלה לעבודה. את החוק יזמו הח"כים עליזה לביא ומיקי זוהר וח"כים נוספים. 
 
להצעת החוק נוסף סעיף המאפשר לוועדת השרים להחריג מקומות עבודה בשל טעמים ייחודיים הקשורים באופי העבודה במקום. יוזמת הצעת החוק ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "מדובר בתיקון היסטורי המכיר בכך שהשבת שייכת לכולם – חילונים, דתיים ומסורתיים כאחד, וכי אין כל סיבה להבחין בין מי שמדקדק בקיום מצוות, ומי ששיקוליו סוציאליים, משפחתיים ואחרים". 

"ההצעה משקפת במדויק את המהות של מדינה יהודית ודמוקרטית, שאינה מפלה בין בני אדם בגין השקפתם הדתית. החוק מאוזן ואינו כופה דבר על אף עובד או מעסיק, אלא מקנה לעובד את הבחירה ומייתר את הצורך של אדם לשקר בנוגע למנהגיו רק כי הוא מעוניין לנוח בשבת. אני שמחה מאוד שחברי כנסת מכל סיעות הבית, מימין ומשאל, חילונים ודתיים, התאחדו סביב הרעיון הזה".


ח"כ מיקי זוהר אמר: "החוק נועד להגן בעיקר על העובדים החלשים, שמקבלים שכר גלובלי, ללא תוספת שבת, ובאים לעבודה בשבת מכורח ולא מרצון. לפי החוק, מי שירצה לעבוד יעבוד, ומי שלא ירצה לעבוד יוכל להישאר בבית. אין סכנה לסגירת מפעלים, ומי שאומר זאת זורה חול בעיני הציבור. במקרים חריגים, יש ועדה מיוחדת במשרד העבודה והרווחה לשם כך".