על רקע "יום התחבורה הציבורית", המצוין היום בכנסת, פרץ עימות חריף מלווה בהתבטאויות קשות בין שר התחבורה ישראל כץ לעמותת אור ירוק. בעקבות הירידה החדה, בשיעור של 22% במספר ההרוגים בתאונות דרכים, יצא השר כץ בחריפות נגד העמותה, שמשך שנים מבקרת את התנהלות משרדו בנוגע למאבק בתאונות הדרכים.


“אור ירוק וכל עסקני תאונות הדרכים בהלם ובאלם. ירידה דרמטית של 22% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים במחצית הראשונה של 2018 - וקולם נדם", כתב כץ בפוסט שהעלה שלשום בפייסבוק. "אין הון פוליטי ואין את מי לתקוף. המלאכה עדיין רבה, אבל את הצביעות יש לחשוף".

בעמותת אור ירוק לא נשארו חייבים והשיבו: "שמחים שהתעוררת אחרי תשע שנות כישלון מהדהד ואלפי הרוגים במשמרת שלך. ל־150 המשפחות שנוספו למעגל השכול מתחילת השנה וכעת מתמקדות באבלן, זה כבר לא יעזור. השמחה והציניות שלך לא במקום. נמשיך לפעול, להדריך ולהילחם יום־יום כדי להציל חיים, במעשים ולא בדיבורים".


הזעם שביא כץ נובע מהעובדה שלמרות הפיתוח המואץ של תשתיות תחבורתיות בשנים האחרונות – בכבישים, במחלפים וברכבות – בעמותת אור ירוק ממשיכים לתקוף את השר ואת משרדו בשל תאונות הדרכים הקשות.

באור ירוק טוענים, לעומת זאת, שיש כשל מערכתי, לא רק של משרד התחבורה. בעמותה דורשים להגביר את מספר ניידות המשטרה בכבישים ולבצע פעולות
מורכבות לייעול ההתמודדות עם תאונות הדרכים הקשות.

במהלך יום התחבורה הציבורית, המתקיים היום בכנסת, יעלו על סדר היום בעיות התחבורה הציבורית והתוכניות לעתיד לנוכח העומס הגובר בכבישים ועל רקע תאונות הדרכים ואופי המאבק בהן.