"לפני שבוע וחצי הונח בתיק של הילד שלי מכתב שכתוב בו כי בשנה הבאה הגן יעבור למבנה אחר בתוך כיתה בבי"ס. מאוד הופתעתי מכך, התקשרתי לעירייה לברר מה בדיוק גרם להם לעשות החלטה כזו פזיזה ולטענתם הבעיה היא שאין מבנים", כך מספרת ל"מעריב-אונליין" נעמה, אם לילד בגן לעיכוב התפתחותי באשדוד.



מדובר על אשכול גנים של קרוב ל-100 ילדים מגיל 3 עד 6 ולטענת הוריהם, מעבר הגן לכיתה בבית ספר הוא צעד חסר רגישות משום שהילדים זקוקים לשקט נטול הפרעות ובבית הספר ישמעו שני צלצולים מידי שעה תוך שהם יהיו מודרים מהתלמידים, סגורים בתוך כיתה ובנוסף, כל יציאה לשירותים בליווי סייעת תהפוך למסע מפרך.



"זה יביא לרגרסיה"


נעמה מוסיפה כי "אחד הדברים הכי חשובים לילדים האלה זה הרצף, לפני כל שינוי הם צריכים הכנה של חודשים וזה מבחינתנו נעשה בדקה ה-90, מעין אלתור וזה יביא לרגרסיה. בינתיים אנחנו לא נושמים, מקווים שנצליח בסופו של דבר לעשות משהו בקשר לזה. כל עוד הגן יועבר לכיתת בית ספר הבן שלי יישאר בבית".



אם נוספת אומרת כי "רק אחרי שעשינו רעש ראש העיר עשה סיור ואז מצא שיש שני בתי ספר שלא ראויים להיות גנים. החשש שלנו זה לא איך המקום יראה אלא החשיפה לרעש, צעקות, המולה, לעובדה שיהיו שם ילדים גדולים. הילדה שלי לא מסוגלת לדבר, אלה ילדים שעל כל צעד קטן שלהם עובדים שנים ובהינף יד יחזירו אותם לאחור, הם יפגעו בטוח. אנחנו כולנו חוששים לחיים שלהם לא לקוסמטיקה של איך המקום נראה. גידרו את הכיתות בהן הם יהיו כמו כלובים וקוראים לזה 'הפרדה'. אני לא אומרת שכל הילדים ילעגו להם אבל ילדים הם ילדים וקל לאתר את החלש ובמקרה הזה לא קל אלא הם מסומנים מלכתחילה, מעניין אותי שילד מחר לא יקרא לילדה שלי מפגרת כשהיא נכנסת לבית הספר".



"ניסוי מסוכן על חשבון ילדי החינוך המיוחד" 

ח"כ איציק שמולי, הנמצא בקשר עם הורי הילדים, אומר כי "עיריית אשדוד מבצעת ניסוי מסוכן על חשבון ילדי החינוך המיוחד שלה. במקום לספק לילדים עם הצרכים המיוחדים את מעטפת התמיכה שהם כה זקוקים לה - מבקשים לזרוק אותם למסגרות לא מותאמות כדי לחסוך במשאבים. זה חמור מאוד ולא נאפשר את זה. ביקשנו כבר את כינוסה הבהול של ועדת החינוך בעניין".



מעיריית אשדוד נמסר כי בשבוע שעבר, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ישב ארוכות עם נציגות ההורים ולקח על עצמו לבחון באופן אישי את הפתרונות שהוצעו. ביום ראשון, כמובטח, סייר ראש העיר בכל מוסדות החינוך כשהוא מלווה בצוות המקצועי, על מנת לבחון את התאמת ההצעות לייעודם כגני ילדים. המרכיבים שנבדקו בסיור היו: כיתת הלימוד המוצעת, חדר הטיפולים הנדרש, שביל הגישה למתחם הלימודים משער בית הספר, שירותים, חצר מותאמת ונפרדת מחצר בית הספר. בסיום הסיור הנחה ראש העיר שלא לאכלס שתי כיתות אשר לא עמדו באופן מלא בציפיות שלו ולהן יאותר פתרון חלופי. יתר הכיתות נמצאו מתאימות לייעודן והן תעבורנה שיפוץ יסודי. לקראת סוף יולי ובתום העבודות, יערך סיור נוסף על ידי ראש העיר והצוות המקצועי, אליו יוזמנו הורי התלמידים, על מנת לבחון יחדיו את הגנים ואת המתקנים והסביבה המוצעת. ככל שיעלו מצד ההורים בקשות נוספות ראויות, הן תקבלנה מענה מלא. אנו משוכנעים שב-1 לספטמבר, כלל ילדי אשדוד ילמדו במסגרות ראויות המתאימות לצורכיהם.