אלו זמני כניסת ויציאת השבת הקרובה ברחבי הארץ, פרשת פנחס, שתחול בתאריך העברי כד' תמוז תשע"ח. שבת שלום מבית 'מעריב אונליין'.
ירושלים
 
כניסה: 19:13 יציאה: 20:30


תל אביב
 
כניסה: 19:28 יציאה: 20:33

חיפה
 
כניסה: 19:21 יציאה: 20:34

באר שבע
 
כניסה: 19:29 יציאה: 20:31

פרשת פנחס/ הרב ישראל מאיר זינגרביץ'
 
פנחס ביצע מעשה קנאות והרג את זמרי בן סלוא. בכך עצר את המגיפה ועל כן זכה לברכת ה'. רבים טועים בחושבם שכל אחד יכול להיות תלמידו של פנחס ולהיקרא "קנאי". נגד טעות זו יצאו גדולי ישראל והסירו את המסיכה מעל פניהם של קנאים מטעם עצמם. למה מצוות הקנאות כמו זו של פנחס נקבעה ככזאת שאומנם "הלכה היא" אך "אין מורין כן"? כלומר, אם יבוא אדם וישאל את משה רבנו אם להרוג את זמרי, התשובה תהיה שלילית. אם כך, מדוע מעשהו של פנחס נחשב כנכון וכהלכה, אך אסור להורות הלכה זו כשנשאלים אם לקיימה?.
 
משום כך במצוות הקנאות אין הוראה או פסק הלכה. הרי קנאות היא מצוות הלבבות. ומכיוון שאין אדם יודע מה בלבו של אדם, כיצד יכול הרב להורות לאחרים "צא ועשה מעשה קנאות"? רק ה', בוחן כליות ולב, יודע עמקי הלב, כך שההלכה נמסרה לקנאים האמיתיים עצמם. מי שמידת האמת היא עצם מהותו עד כדי מסירות נפשו לכבוד הבורא יתברך, הוא יכול ליטול רומח בידו.
 
הסביר המגיד הירושלמי ר' שלום שוודרון זצ"ל: בני אדם חייבים לבנות את עצמם ולהתעלות בעבודת ה' בהתאם לתכונותיהם. אחד בתורה, שני בתפילה, שלישי בחסד וכך הלאה. אך לפעמים יש אנשים מסוג אחר. קשה להם עם עצמם. אינם שייכים ללימוד תורה, לא לתפילה ולא לחסד, ומכיוון שכך, מצאו להם תחליף: לעמול על תיקונו של הזולת. לדאוג לעבודת ה' של אחרים. אם אינם יכולים להיות קנאים כלפי עצמם ולבנות את אישיותם, אז יהיו קנאים בתיקון העולם. אותם יהודים חופרים על מנת לגלות חטאיהם של אחרים. כיצד פועלים? מתחילים בפרסום מודעות השמצה (פשקווילים), והקנאות מתחילה לפעול. הם מפנים את יראת השמיים שלהם לכתובת אחרת ולא כלפי עצמם. הם זועקים ורומסים את זולתם וקוראים "מי לה' אלי".
 
ישנו מדרש (קהלת רבה פג) המתאר את הרשעים בגיהינום המתרעמים על הקב"ה, וה' עונה להם: הלא בעולם הזה הייתם בעלי מחלוקת ולשון הרע ובעלי מריבות, ולכן זהו דינכם. כנאמר "הן כולכם קודחי אש" (ישעיהו נ). אתם קדחתם אש הגיהינום. במדרש זה מוסבר כי עונשם בא על עבירות שבין אדם לחברו. יש להניח שביתר התחומים הם לא היו רשעים ולכן ציפו לגמול טוב ולכן מתרעמים הם על הקב"ה. אבל בשל הצדקנות והקנאות שלהם הגיעו לגיהינום.
לו במקום לידות אבנים על זולתם, היו בונים באבנים אלו את עולמם, כי אז היו ראויים לתואר קנאים תלמידי פנחס.