היום (ראשון) ידון בג”ץ בעתירה הידועה בשם ”בג”ץ החמץ”, שהוגשה נגד המדינה בשל הנחיות הרבנות המחייבות בתי חולים למנוע הכנסת חמץ לתחומם במהלך ימי חג הפסח ולערוך בידוק של תיקים בכניסות. הדיון מתקיים כשברקע הצעת פשרה חריגה, שניסחו ביחד שתי תנועות מנוגדות בתפיסותיהן - ישראל חופשית, השותפה להגשת העתירה, ונאמני תורה ועבודה הציונית־דתית. 
 
על פי המתווה, המתפרסם כאן לראשונה, יוכשרו חדרי האוכל, המסעדות ובתי הקפה בשטח בתי החולים ויגישו מזון כשר לפסח, אולם בחירתו של כל אדם תישאר נחלתו הפרטית, ולכן לא יתבצע חיפוש מזון בכניסה לבית החולים. בכל הקשור למרחב ציבורי, הוחלט כי כל מוסד יכריע באופן עצמאי. “המצב שנוצר לאחרונה בבתי החולים במהלך הפסח הוא תוצאה ישירה של תהליכי הקצנה וניתוק מוחלט של הרבנות מהציבור בישראל”, אומר מנכ”ל ישראל חופשית אורי קידר. “ההחלטה לבדוק בתיקיהם של אנשים כאילו מדובר בסיכון ביטחוני יצרה מציאות מטורפת, שפשוט אסור להמשיך בה”.
 
את העתירה הגיש לראשונה לפני למעלה מחצי שנה הפורום החילוני באמצעות עו”ד יאיר נהוראי (מספר גופים וח”כים הצטרפו מאז) ודרש מהמדינה להשיב לפני חג הפסח מדוע היא מחייבת את בית החולים לאכוף את הנוהל שקבעה הרבנות. לפני כמה חודשים השיבה המדינה בתגובה שאין מקום לשנות את הנוהל כל עוד מתן תעודת הכשרות לבית חולים מותנה באי הכנסת חמץ למוסד. יש לציין, שבחג הפסח האחרון הצהירו כמה בתי חולים כי יסרבו לאכוף את נוהל הרבנות. 
 

על רקע זה, מסביר מנכ”ל נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח: “הבנו שהנושא עומד להגיע שוב לפיצוץ שיכלול שיח קצוות שלא יביא כבוד ליהדות, ובסופו יהיו לנו בתי חולים לדתיים ובתי חולים לחילונים. לכן לא הייתה ברירה, אלא לשבת יחדיו ולנסות להגיע להסכמות”.