שר הדתות, דוד אזולאי, פנה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להשתחרר מתפקידו בוועדת השרים למקומות הקדושים זאת על רקע הדיון האמור להיערך בהמשך היום על הרחבת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי. השר אזולאי הוא השר השלישי המבקש לעזוב את תפקידו בוועדה סביב הדיון בנושא לאחר שהשרות רגב ושקד הוחלפו בראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ. 



השר אזולאי כתב בפנייתו לראש הממשלה כי "נוכח הודעותיהן של שרת המשפטים ושרת התרבות כי אינן יכולות לתמוך בוועדת השרים הנ״ל בהחלטה שתאפשר הקמת רחבה חדשה המיועדת לתפילה מעורבת של נשים וגברים שלא לפי ההלכה והרבנות הראשית לישראל. ולאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הועדה להרכב חדש וספציפי על מנת שתוכל להשיג רוב להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי. לפיכך הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין. ואין זה אלא מס שפתיים. איני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך שכזה. בנסיבות מצערות אלו אבקש לפרוש מחברותי בוועדה זו". 



ממרכז ליב"ה נמסר כי "אנחנו מחזקים את השר אזולאי בפרישתו מהועדה, על שגילה נאמנות פעם נוספת לערכי הנצח של עם ישראל ולקדושת שריד בית מקדשנו, ולא הסכים ליטול חלק בנסיונות לאשר את העבודות ברחבה הדרומית לטובת הרפורמים. ההיסטוריה תזכור את כבוד השר, שברגע האמת ניצב לימין הכותל, נשמע לרחשי הלב של העם בישראל ומנע את האישור היום של שיפוץ והרחבת הרחבה הדרומית של הכותל. פרישתו של השר, המצטרפת לפרישתם של השרות רגב ושקד ולסירובה של השרה גמליאל להצטרף לועדה, לאור הסערה והקריאה הציבורית, מעיד יותר מכל על העמדה הברורה של העם בישראל - למנוע כל מעמד לרפורמים בכלל ועל יד הכותל המערבי בפרט".



עוד נכתב כי "אנו מצפים שגם ראש הממשלה, שכבר הצהיר בעבר שכל מטרתם של הרפורמים במתווה הכותל היא רק לקבל הכרה במדינה, יעצור את הניסיונות לתת מתנות לאלו שמשתפים פעולה עם תנועות השמאל הקיצוני וה-BDS ופועלים באופן גלוי נגד המדינה ונגד ראש הממשלה עצמו".



הכותל המערבי. קרדיט: פלאש 90

 
הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית אמר כי "התנועה הרפורמית מברכת על ההתפטרות של השר אזולאי מוועדת השרים הדנה באישור העבודות ברחבת הכותל השוויונית וקוראת לו להתפטר גם מתפקידו כשר לשירותי דת. לאורך כל כהונתו סרב השר אזולאי לנהוג בהגינות ובשוויון כלפי הזרמים הלא אורתודוכסים ונטל חלק פעיל במסע ההסתה וההדרה נגד היהדות הרפורמית. משרת ציבור הנוהג בדרך זו אינו ראוי להיות שר. התפטרותו של השר אזולאי מהוועדה מוכיחה כי ראש הממשלה שגה כאשר הקפיא את מתווה הכותל המקורי לפני כשנה בלחץ המפלגות החרדיות, שמוכיחות פעם אחר פעם שלא ניתן להגיע עמן לסיכום ולפשרה כל שהיא".
 

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר "אני מזכיר שגם לפני כשנה וחצי הממשלה עשתה טעות נוראית שביטלה את מתווה הכותל", אמר, "אמרתי שזה שנאת חינם ואנחנו במו ידינו בדבר שהוא נוגד את הציונות אמרנו ליהודי ארה"ב שאנחנו לא מתחשבים בדעותיכם. אני הייתי השר היחיד שהתווכח מול ראש הממשלה וכל השרים. גם מבחינה יהודית וציונית הרי ירושלים היא בירת העם היהודי, אז איך אפשר להגיד ליהודי ארה"ב וקנדה כמו שאמר חבר כנסת מש"ס ש'לכו תבנו כותל בארה"ב ותעזבו אותנו'? יש כאן אלמנט של הסתה ואנטי ציוניות, זה פוגע ביכולת להביא את חלקם לפחות לארץ כעולים חדשים". 



"לפעמים יש מהומה על לא מאומה", המשיך ואמר שטייניץ, "היום שמדובר על הרחבה של חצי מטר או מטר רחבה שקיימת כבר כמה שנים ולא מפריעה לאף אחד, זה הקצה של הזנב של כבשת הרש שעליו מתווכחים. אין פה דבר וחצי דבר חדש. היא הוקמה לפני ארבע, חמש שנים. במקום 16 וחצי מטר היא תהיה 17 וחצי מטר, אין פה דבר וחצי דבר שיש לריב עליו. גם לאותם אלה שחרדים מפני ההשפעה הרפורמית על הכותל. צץ גל של הסתה בחוגים מסוימים בלי בסיס". 



עוד הוסיף כי "פנו אלי מתפקדי ליכוד דתיים וחרדים וחיזקו את ידי ואמרו שאם תבוטל הרחבה הזאת אז נשות הכותל יתפללו ברחבה המרכזית ותהיה אלימות. מה יותר טוב מכך שאלה שלא מתפללים בדרך האורתודוקסית הרגילה ילכו להתפלל בצד וימנע עימות? אבל זה לא רק הכותל. אנשים יוצאים בימין ובשמאל למאבק על דברים חסרי שחר ועובדות לא נכונות על בסיס עובדתי לא נכון. הרבה אנשים אמרו לי שאין סיבה לחולל שנאת חינם. הסתה על כלום, על דבר שאין בו כלום. זאת שנאת חינם מיותרת לחלוטין. זה לא מתווה הכותל. מהומה מיותרת לחלוטין".