יום קרב בדרום: אזעקה נשמעה הערב (שבת) באשקלון, לראשונה מאז תחילת הסבב הנוכחי. עד כה, נשמעו למעלה מ-130 אזעקות במרחב העוטף, זאת ברקע עשרות תקיפות שמבצע צה"ל בעזה. עשרות השיגורים שבוצעו במהלך היום לעבר שטח ישראל החלו במהלך הלילה בעקבות תקיפות צה"ל. שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מקבלים עדכונים שוטפים על התקיפות הצפויות ויתכנסו מחר לדיון חירום בנושא המצב בגזרה. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים משעות הלילה התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון. גורם מדיני מסר כי "הוחלט על פעילות תקיפה מול התוקפנות מעזה. ישראל תגביר את העוצמה ככל שיידרש. הנחתנו על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן". ראש הממשלה נתניהו הבהיר בעצמו כי "נרחיב את התגובה ככל שיידרש. אם חמאס לא יבין את המסר היום - הוא יבין מחר"

בפגיעה בבית בשדרות נפצעו שלושה בני משפחה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול, ופינו אותם לבית החולים ברזילי באשקלון. גבר כבן 52 במצב בינוני עם פציעה בחזה, נערה כבת 15 במצב קל עד בינוני עם פציעה בפנים משברי זכוכיות ונערה כבת 14 במצב קל עם פציעות בגפיים. גם אישה כבת 45 פונתה לאחר שלקתה בהתקף חרדה. בנוסף, שניים נפגעו באורח קל מפגיעה סמוך לבית כנסת בעיר.



אמש נפצע קצין צה"ל באורח בינוני מרימון שנזרק לעברו על ידי מחבלים, בצפון רצועת עזה, במהלך הפרות סדר אלימות שהתרחשו לאורך גדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל השיבו באש לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה ".



בתןך כך, משעות הבוקר ועד לרגע זה פעלו לוחמי האש בסיוע רבש"צים, צוותי קק"ל ורט"ג בגזרת עוטף עזה ב-15 שריפות. בכל השריפות הושגה שליטה מלאה. שתי שריפות גדולות פרצו היום ביער גברעם ובשמורה  באור הנר ובהם סייעו גם ארבעה מטוסי כיבוי מטייסת אלעד, במהלך פעולות הכיבוי ע"י לוחמי האש בשטח נשמעו מספר רב של אזעקות ויציאות אשר תפסו את צוותי הכיבוי באמצע פעולות הכיבוי. לוחמי האש ממשיכים וימשיכו להגן על הציבור משריפות גם תחת אש וזאת בכדי לפעול ולהציל חיי אדם בראש ובראשונה.



פגיעת רקטה בבית בשדרות. צילום: דוברות המשטרה



בכיר בחיל האוויר: "חמאס בוחר לירות למרחב הקרוב, אך זה יכול להשתנות"


בעקבות ההסלמה החריפה ביממה האחרונה ברצועת עזה, בכיר בחיל האוויר התייחס לאירועים האחרונים בהם שוגרו עשרות רקטות לעבר ישראל ולתקיפות הנרחבות של צה"ל ברצועה. "חיל האוויר נמצא בפריסה הרחבה ביותר מאז צוק איתן", אמר, "המטרה שלנו למנוע את המשוואה שחמאס מנסה לקבוע שעל כל פעולה שלנו יש תגובה".



"בשבועות האחרונים שיפרנו מוכנות על מנת לבחור את העיתוי המתאים. אנחנו בתחילתו של תהליך, אבל הגענו לזה ערוכים", הוסיף הבכיר וציין: "הישגי כיפת ברזל ברמה גבוהה דומה לאירועים קודמים. עד עכשיו הזליגות קטנות".



עוד הוסיף הבכיר כי "חמאס בוחר לירות למרחב הקרוב לרצועת עזה, אך זה יכול להשתנות גם בהיקפים וגם במרחבים ואנחנו ערוכים לכך. אל מול רצועת עזה, חיל האוויר כולו הגנתי והתקפי בפריסה ובפעילות הרחבה ביותר שלו בארבע השנים האחרונות".



תקיפה ברצועת עזה. צילום: AFP



"אהוד ברק טוען שבוצעה האזנת סתר לשיחתו עם עמירם לוין בנושא עתידו הפוליטי"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק האשים אדם הקשור לעולם הפוליטי בביצוע האזנת סתר לשיחה פוליטית שקיים עם האלוף (במיל') עמירם לוין ואלוף משנה (במיל') מוקי בצר, כך פורסם ב"חברת החדשות". לפי הדיווח, האיש הקליט את השיחה שניהל ברק, וכשהסתיימה הוא המשיך להאזין למפגש בין ברק ללוין. ככל הנראה, כך על פי הפרסום, תוכן השיחה לא יהיה נוח פוליטית לברק.



באופן דומה, גם בחדשות עשר טוענים כי ההקלטה הסודית ומכתב שהוצא נגד שידורה נשלח למערכת הערוץ. בדיווח צוין כי "ברק ביקש למנוע פרסום בעניין מצד חדשות עשר באמצעות מכתב שנוסח ע"י עורך הדין איתן מעוז בו הוא מבהיר כי השיחה עם בצר ולוין היא הקלטת סתר שאסורה לשימוש ולפרסום".



לוין התייחס לדברים בראיון ב"חדשות עשר" והמעיט בחשיבות ההקלטה. "זניח נפגש עם אהוד מידי פעם אין דבר חשוב יש לנו עבר משותף שידע עליות ומורדות".



אהוד ברק. צילום: פלאש 90



גביע העולם בכדורגל: בלגיה גברה 0:2 על אנגליה וסיימה שלישית
יממה לפני המנה העיקרית בדמות הגמר בין צרפת לקרואטיה, בלגיה יכולה להתנחם בכך שהבטיחה הערב את המקום השלישי במונדיאל 2018, לאחר שגברה 0:2 על נבחרת אנגליה, בקרב המאוכזבות שנערך בסנקט פטרסבורג. צפו בתקציר. 



תקציר כאן