מגדל פיקוח: "ארקיע 883 מגדל "רמון", רוח 010, חמישה קשרים, רשאי לנחות על מסלול 19". כך נשמעה טיסת ההסמכה הראשונה, שנחתה היום (שני) על המסלול החדש בשדה התעופה הבינלאומי "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון, בתמנע שליד אילת. הטיסה בוצעה במסגרת תרגיל ההסמכה של שדה התעופה, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רש"ת יעקב גנות וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי. בתרגיל נכחו גם רונה רמון ובני משפחתה.
 
השר כץ ציין כי תרגיל ההסמכה הנערך בשדה התעופה "רמון", הוא צעד נוסף וחשוב לקראת פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי בעונת החורף הקרובה. התרגיל מצטרף לשורה ארוכה של פעולות הנדרשות כדי לקבל את אישור רשות התעופה האזרחית לפתיחת השדה.
בתחילת התרגיל, הוסר הלוט מעל שלט נמל התעופה הבינלאומי 'רמון' ע"ש אילן ואסף רמון, במעמד רונה רמון ומשפחתה. השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה ברמת תמנע ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים החשובים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה", הוסיף שר התחבורה.


רונה רמון דיברה בטקס ואמרה כי "היום הזה גרם לי להתעלות נפש, הנמל הוא הוכחה שלפעמים חלומות מתגשמים. המבנה היפהפה שעומד מאחוריי מנציח בצורה כל כך מכובדת את יקיריי, אילן ואסף. אמרתי לילדים שלי שכל שדות התעופה בכל העולם קרויים על שמם של אנשים פורצי דרך, מנהיגי עולם ששינו את ההיסטוריה. הנה הכבוד נפל עכשיו בחלקם של אהוביי".
 
"כשאילן הביט מהחלל על ישראל הוא אמר שהיא קטנה ויפהפייה, ולכן עלינו לשמור עליה כבבת עיננו", אמרה רונה, והמשיכה: "אסף היה אומר: 'למה אני פה? למה ישראל? מאחר וזה ברור לי שהיא חלק ממני ואני מאוהב בה, בתרבות שלה, בחברה, במוזיקה ובים. פשוט אין על המקום הזה".
 
"לפני חמש שנים חלמנו חלום, ועכשיו אנחנו עומדים מול אבן שואבת ומקור התחדשות לכל אזור אילת והסביבה. אני חושבת על חבריהם של אילן ואסף, שהם אלו שימראו וינחתו מכאן בטיסות אזרחיות מהארץ ומהעולם. כשיגיעו לנחיתה כאן, הם יגידו ברשת הקשר 'רמון איירפורט', וישר התחברו למקום הזה ולישראליות הזאת". 

השקעה של כ-1.8 מיליארד שקלים
 
נמל התעופה הבינלאומי "רמון" נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, והוא ממוחשב לחלוטין ומרושת במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. שדה התעופה החדש יכלול מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג.
הבידוק יתבצע באמצעות רישום וולונטרי למערכת, בסיומו תנפיק המערכת כרטיס מעבר אישי, עמו יוכלו הנוסעים להזדהות על בסיס נתונים ביומטריים ולעבור הליך עצמי במקום הבידוק הביטחוני אצל הבודקים. לאחר הבידוק במערכת, יוכלו הנוסעים לעבור ישר לרישום לטיסה, במעבר מהיר מהביטחון לצ'ק אין. נמל התעופה רמון ישמש לתעופה בינלאומית ופנים ארצית ויחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. עבור התיירים המגיעים לאילת, הנמל הוא בשורה של ממש, שכן היום נוסעים התיירים מרחק של שעה נסיעה משדה התעופה בעובדה כדי להגיע לחופי אילת.

נמל התעופה רמון נבנה בהשקעה של 1.8 מיליארד שקלים מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה וממכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת. מסלול ההמראות והנחיתות הארוך של השדה, מאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים להמריא ולנחות ברמון מכל שדה תעופה בעולם. שר התחבורה החליט להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה רמון ל-3.6 קילומטרים, במקום 3.1 כפי שתוכנן, זאת בעקבות לקחי מבצע 'צוק איתן'.במהלך בנייתו של שדה רמון הוכפל מספר חניות המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות מטוסים, המאפשרות חניה בשדה לכל צי המטוסים הישראלי הקיים. בנוסף, הוקמה גדר ביטחונית בגבול עם ירדן, המגינה על הנמל הבינלאומי בפני ירי טילים. טרמינל הנוסעים החדש  ב"רמון" צפוי לשרת כשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. לנוחות  הטסים לחו"ל הוקמו חניות "דיוטי פרי" מרווחות למבקשים בדרך לטיסה לעשות  "שופינג". ב"דיוטי-פרי" כ-3,320 מ"ר של מתחמי מסחר קמעונאי, המציעים מוצרים מגוונים בהם אלכוהול, טבק, בשמים, קוסמטיקה, ממתקים, מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, סלולר, משקפיים, מותגי ספורט, תכשיטים, שעונים, מותגי אופנה ואביזרים, ספרים, חפצי נוי, מוצרי פופ ומזכרות, צעצועים וכן בתי קפה ומסעדות.

השר ישראל כץ ורונה רמון. צילום: סיוון פארג' עבור דובר רש"ת
שטח הנמל החדש משתרע על פני כ-3,500 דונם, ושטח הטרמינל מתפרס על כ-35 אלף מ"ר. נמל התעופה "רמון" כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים, טרמינל ייחודי שנבנה בשפה עיצובית מיוחדת- פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום יוצר  אשליה של יער. בלב המבנה בריכה ביולוגית אליה ניתן להביט מכל אולם.

תחרות המחירים בעיצומה
 
שדה התעופה "רמון", והוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, טיסות טרנס אטלנטיות וכן לטיסות פנים ארציות. הטיסות הראשונות ליעדים באירופה יחלו בעונת החורף הקרובה.
השר כץ ציין כי במסגרת השמיים הפתוחים החל משרד התחבורה להגדיל בהדרגה את מספר הטיסות של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל. שיווק שדה התעופה רמון ישולב עם שיווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף לכך, מתבצעת בדיקת היתכנות של יצוא חלקי מדרום הארץ בטיסות "קרגו" שימריאו משדה התעופה רמון לשווקים שונים באירופה.
המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל בחמש שנים האחרונות איננה פוסחת גם על אילת. הצרכן הישראלי נוסע יותר ומשלם פחות. נמל תעופה בן גוריון ממשיך לשבור את שיאי תנועת הנוסעים כאשר פתיחת שוק התעופה הביאה לתחרות חסרת תקדים על כיס הצרכן הישראלי והתחרות על הוזלת המחירים  לצרכן נמצאת בעיצומה.
 
במטרה להגדיל את מספר התיירים לישראל אישרה הממשלה את הצעת השר כץ להעניק פטור מאגרות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה "רמון" לתקופה של 3 שנים. "המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי הרבה מאוד ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים". אמר השר כץ.
לדברי כץ פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר, בהיבטים של איכות הסביבה, ביטחון ובטיחות. "הפרויקט ייצר מאות מקומות עבודה חדשים עבור עובדים המועסקים בנמל באופן ישיר ועקיף. לדבריו, עם הפעלת הנמל החדש, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת לצורך פיתוח העיר.
עוד אמר שר התחבורה כי הקמת נמל תעופה בינלאומי חדש חיונית לפיתוחם של נתיבי האוויר בישראל וממנה. "הצורך בשדה התעופה הבינלאומי החדש בדרום כתוצאה מהגידול במספר הנוסעים ומהפוטנציאל התיירותי הגבוה של מדינת ישראל ואזור הדרום  ברור ושדה רמון יהיה אבן שואבת ליצירת אלפי מקומות עבודה במישרין, בכללם בתעשיית התיירות והנופש, התחבורה והשירותים. השדה החדש ישמש כשדה  אלטרנטיבי נוסף של מדינת ישראל  לשעת חירום".