"הכנסת תצא היום לפגרה בזמן וגם תחזור בזמן. יש שמועות שהכנסת תפוזר מיד לאחר כינוסה במושב החורף, אבל אני לא מאמין שזה יקרה". כך אומר ל"מעריב־השבוע" יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) בראיון לסיכום המושב האחרון. לדבריו, "אני כבר משעמם כשאני אומר בחיוך שלא אופתע אם הבחירות יתקיימו במועדן. מדברים על פברואר־מרץ 2019 וגם זה סביר". 

אדלשטיין אומר כי "אם הבחירות יקודמו בגלל חוק הגיוס, מה זה ייתן? האם הבעיה תיפתר אם יהיו בחירות? אני מאמין שלא. תקציב 2019 כבר אושר והסערות כבר מאחורינו. לדעתי אפשר להמשיך לעבוד גם בממשלה ובכנסת עד למועד הבחירות החוקי".
 
בנוגע לטענות של חברתו למפלגה, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שטענה כי בגללו לא קודם "חוק הקולנוע" שיזמה ושהוא התנהג כמו חבר באופוזיציה. על כך הוא משיב: "כשיש לך סרגל ישר קשה לבוא בטענות. הודעתי שלא אתן אישור לוועדות לפעול בזמן ישיבות המליאה, אלא רק להפסקות קצרות בין דיוניה. אין טעם לדחוף עוד חוקים ביום רביעי בבוקר, גם אם מדובר בחוק הקולנוע של מירי רגב".
 

הוא הוסיף: "אין לי מושג מה יש למירי רגב נגדי. אולי תשאל אותה. אני לא מחפש מריבות. אין לי שום דבר נגדה. אין טעם לגלגל עלי או על יו"ר הוועדה את האחריות. זה לא הסגנון שלי. גם בטקס הדלקת המשואות שום דבר לא התחיל בגללי. נלחמתי על שמירת המסורת, בתוקף תפקידי כיו"ר כנסת".
 
האם הכנסת הנוכחית לא הייתה פופוליסטית וסבלה מעודף חקיקה שהגדיל את הרגולציה?
"למרבית החוקים שעברו, כמו חוק הלאום, אין קשר לרגולציה. אבל אתה צודק: חקיקת יתר ועודף רגולציה גורמים לקשיים במשק. לפעמים אני מתלוצץ ואומר שעוד מעט יחוקקו חוק שצריך לכבד את אבא ואמא ולהיזהר בכבישים. במושב הזה היו חוקים כלכליים חשובים, כמו רפורמת רישוי עסקים, שלא קיבלה מספיק כותרות ושנועדה לתת חמצן לעסקים. היו חוקים כלכליים וחברתיים, כמו הטבות מס וכל מה שקשור לסיוע לנכים".
 
מה דעתך על תשלום הפנסיה המוגדלת ליועץ המשפטי של הכנסת והוצאות המס של נתניהו?
"החוק התייחס להצמדת השכר עבור היועץ המשפטי של הכנסת. לא התייחסו לפנסיה והייתה לקונה. כך צריך לראות את זה. לא חושב שמישהו חרג, או שהכנסת עשתה משהו לא ראוי. זה לא פרסונלי וזה לא שונה מהיועץ המשפטי לממשלה. ראיתי כל מיני חישובים מטעים ולא נכונים. מבחינת הוצאות המס של ראש הממשלה, הייתי בסרט הזה. כשהתמניתי לשר ב־2009 וגרתי בגוש עציון, הודיעו שאני צריך רכב משוריין והוצאת המס עמדה על כ־8,000 שקל. עבור אדם כמוני, ללא הכנסות או ירושות, מדובר בסכום אסטרונומי. הסבירו שאני חייב ולא ביקשתי שום דבר". 
 
"זה שראש הממשלה מחויב לרכב ולאבטחה, מן הצדק שההוצאות לא יפלו עליו", אומר אדלשטיין. "לגבי אחזקת המעון? אי אפשר לדרוש מנבחר ציבור כמו נשיא או ראש ממשלה להזניח את מקום מגוריו, אבל צריך פרופורציות".
 
מה התייחסותך להשעיית ח"כ אורן חזן לחצי שנה?
"ההחלטה התקבלה על ידי ועדת האתיקה. גם חנין זועבי נענשה בעבר באופן דומה. נגד חזן לא הייתה תלונה בודדת. נהגתי באופן עקבי וענייני ואני נותן לוועדת האתיקה גיבוי מלא. צחקתי כשאורן חזן החמיא כשההשעיה הופעלה לגבי חברי כנסת אחרים". 
 
האם אחרי הבחירות אתה רוצה לעלות כיתה?
"אני בכיתה מאוד גבוהה והתקרה קצת מפריעה. אני מרוכז בתפקיד יו"ר הכנסת. לפני שנחלק את עור הדוב, קודם שננצח בבחירות. כיו"ר הכנסת לא הספקתי לעשות הרבה מאוד דברים, אבל אני לא רוצה לומר שאני ממשיך אוטומטית בתפקיד".