בעקבות עיכובו לחקירה של הרב הקונסרבטיבי דוב חיון, בחשד לעריכת חופות שלא כדין, הסגירו עצמם היום (שישי) מחתנים ומחתנות רבים בתחנות המשטרה בתל אביב ובירושלים. מרבית עורכי טקסי הנישואים האזרחיים שהגיעו שייכים למרכז "הויה", מתנועת "ישראל חופשית", אולם בפעולת המחאה השתתפו גם מחתנים מתנועות אחרות.  



"באנו להסגיר את עצמנו, אנחנו פושעות של אהבה", אמרו שתיים מהן בחיוך. "אנחנו עורכות טקסי נישואין חופשיים, ועוברות בעצם על עבירה לפי סעיף 7 לפקודת נישואין וגירושין: רישום, עבירה שהוכנסה לחוק ב-2013, שאומרת שבעקבות הטקסים שאנחנו עורכות ולא דואגות לרשום ברבנות, גם אנחנו וגם הזוגות צפויים לשנתיים מאסר".



"המשטרה לא רוצה לקבל אותנו", סיפרה אחת מהן, "הם אומרים שבעיניהם זה לא עבירה ואנחנו גם נחמדות מדי. אני לא חושבת שנהיה נחמדים לעוד הרבה זמן". חברתה חלקה עליה ואמרה כי "צריך לעשות מהפכה בשמחה, להמשיך לחתן ושמוח, להמשיך להרבות בטוב. המטרה היא נישואין אזרחיים במדינת ישראל, חופש דת ומדת, חופש תרבות, חופש ללא הבדל דת, גזע ומין ושוויון לכולנו". 



הבוקר מחוץ לתחנת המשטרה. צילום: באדיבות תנועת "ישראל חופשית"





כזכור, הרב הקונסרבטיבי, דב חיון, העומד בראש קהילת מוריה בחיפה, עוכב לחקירה כי ערך חופות מחוץ למוסד הרבנות ועל פי החשד ערך גם טקס נישואים לפסולת חיתון. בסיום החקירה הוא שוחרר לביתו כשבכוונת המשטרה לחקור אותו פעם נוספת בשבוע הבא. התלונה במשטרה הוגשה על ידי מזכיר בית הדין הרבני בחיפה, בהנחיית הרב האחראי על תחום הנישואים ברבנות הראשית בחיפה וזאת בשל העובדה שהרב ערך טקס חופה בניגוד לחוק וההלכה לפסולת החיתון. 

חיון הגיב לאירועים אתמול ואמר כי "אם ממשלת ישראל רוצה לעצור אותי - אני הראשון שאצעד לכלא. אני שירתתי במדינת ישראל ומשלם מיסים. רוב היהודים בחו"ל הם רפורמים וקונסרבטיבים וההד שהאירוע הזה יקבל, לא יוסיף שום דבר. זה הד שלילי, מדברים על שנאת חינם שהובילה לחורבן ירושלים. אני לא יודע אם אעמוד לדין, אני ביום שני מגיע לחקירה, חבל בכלל שזה התחיל".