עשרות רכבים, מאות פעילות ופעילים יעלו מחר לירושלים, בשיירת בשוויון שתפתח את אירועי מצעד הגאווה והסובלנות, ואותה מארגנת האגודה למען הלהט"ב. בשעות הבוקר יתקיימו טקסי אזכרה לנרצחי האירוע ב"בר נוער" לפני תשע שנים ולשירה בנקי שנרצחה במצעד בשנת 2015. בשעות הצהריים, השיירה תגיע למתחם התחנה ותחבור לנקודת ההזנקה של המצעד אשר צפויים להשתתף בו רבבות ישראלים להט"בים ותומכים מכל מגזרי החברה הישראלית. 
המצעד בירושלים, השונה באופן מסורתי מאחיו התל אביב, מאופיין באווירת קרנבל של חגיגת נראות הקהילה הגאה. הוא ישמור גם השנה על אופיו, כצעדת הפגנה למען שויוין זכויות לקהילה. עם זאת, הוא צפוי להיות הגדול ביותר שהבירה ראתה, מאז שנת 2002, אז החלה "הבית הפתוח" בירושלים לקיים את המצעד. יו"ר הבית הפתוח, ערן גלובוס, אמר כי "המחאה של השבועיים האחרונים הראתה את העוצמה של הקהילה שלנו ושל בעלי בריתה, לרוחב כל המגזרים בעם. אנחנו קוראים לכל הציבור בישראל, תמכו בנו שוב, הצטרפו אלינו ועזרו לנו להגיע לארץ המובטחת". 
מסלול הצעידה יחל בגן הפעמון בעיר, בו יתכנסו לאירוע הפתיחה שיחל ב-15:45. המצעד עצמו יתחיל בשעה 17:00 ויעבור בין היתר בנקודה שבה נרצחה הנערה שירה בנקי, שם יונח זר פרחים לזכרה. כעבור כשעתיים וחצי, הצועדים יתכנסו לעצרת הסיום בגן העצמאות בעיר. אמנים פעילים חברתיים ורבים נוספים צפויים לקחת חלק במצעד, בהם הזמרת מירי מסיקה שתקדיש את "שיר לשירה" לזכרה של שירה בנקי. 

בנוסף, דנה אינטרנשיונל תבצע על במת המצעד את הביצוע המחודש למזמור מהמקורות "מי האיש" שסרטון מרגש שלו אשר הופק לקראת המצעד כבר הפך לויראלי ברשתות החברתיות. על הבמה תופיע גם נינט טייב שנמצאת בביקור מולדת. 
נושא המצעד: ותיקיה של הקהילה שסללו את דרך המאבק
נושא המצעד בירושלים שנבחר מראש,  בחר להוקיר את הקצה השני של ספקטרום הגיל בקהילה - ותיקיה שסללו את דרך המאבק. בבית הפתוח מדגישים: "הקשר בין ותיקי המצעד לנושא הפונדקאות, וכל הנושאים עליהם מוחה בשבועות האחרונים הקהילה הגאה הוא ישיר". לדבריהם, הם יצאו מהחושך ואפשרו לדור הצעיר הפועל היום לפעול. 
מנכ"ל הבית הפתוח, עופר ארז, נוסיף: "ותיקי הקהילה יצרו את המורשת של המאבק הלהט"בי. הם אלה שאפשרו לנו להיות מי שאנחנו בחופשיות. אסור לנו לקחת כמובן מאליו את הקהילה הגדולה והמשגשגת שבנינו יחד". הוא ציין כי "הודות להישגים של אלפי חברות קהילה וחברי קהילה שחיו ונלחמו עבור הזכות הבסיסית שלהם להיות כאן, כפי שהם -  אנחנו יכולים לצעוד כיום בגאווה ברחובות ירושלים".
תוואי המצעד. צילום: דוברות המשטרה
אחת מאותם סוללי הדרך היא חיה שלום, בת 74 שהקימה לפני שש שנים קבוצה של נשים בגילאים 45+ בבית הפתוח בירושלים והיא מדגישה כי "יציאה מהארון היא מיגור לתופעת ההומופוביה". חיה המגדירה את עצמה כלסבית פמיניסטית ופעילת שלום, התחילה את פעילותה בגיל מאוחר יחסית, 36, במרכז הפמיניסטי בירושלים 'קול האישה' וזה אפשר לה להמשיך הלאה ולפעול למען הקהילה הלסבית כולה. ב-1986 יזמה את הקמת 'קלף' – ארגון לקהילה הלסבית הפמיניסטית שפעל במשך 20 שנה במישור הפוליטי מבחינת דרישות הקהילה ובהפגנות. 
דתיים רבים ישתתפו במצעד
זו השנה השישית שבה גם קבוצת "קהילה דתית תומכת - דתיים ודתיות למען הקהילה הגאה" תצעד במצעד הגאווה הירושלמי, לאות סולידריות, אחווה ותמיכה בקהילה הלהט"בית. הקבוצה נוסדה לפני שש שנים ע"י מספר נשים דתיות מירושלים, שמאסו בהכפשות ודברי הבלע של רבנים ואישי ציבור דתיים כנגד הקהילה הגאה. בתחילה צעדו נשים בודדות, אך עם השנים הקבוצה גדלה, ומונה כיום עשרות דתיים ודתיות מרחבי הארץ, שמגיעים למצעד כדי לתמוך בחבריהם הלהט"בים הדתיים, ובקהילה הגאה בכללה.
הקבוצה צועדת לצד הקבוצות הלהט"ביות הדתיות (חברותא - הומואים דתיים, בת-קול - ארגון לסביות דתיות, כרצונו - טרנסים וטרנסיות דתיים, איג"י דתיים וקהילה דתית גאה) עם שירים חסידיים ולאחר תפילת הדרך המסורתית המאורגנת על ידי ארגון "תג מאיר".
אריאלה מטר, ממייסדות הקבוצה, מסרה: "לחיות בארון זה מוות, פשוטו כמשמעו. יותר מדי אנשים מהקהילה הגאה מגיעים לידי אובדנות, ואנחנו לא יכולים להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' אם לא נייצר חברה דתית שמאפשרת שונות ואוהבת את בריותיו של הקב"ה. אנחנו רוצים לתת קול ליהדות אחרת - מכילה, אוהבת ומקבלת, שאומרת די להומופוביה ולשנאה וקוראים לציבור הדתי - בואו לצעוד איתנו".