פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) הודיעה ל- 4 בכירים בהווה ובעבר בעיריית בת ים, שהיו חשודים בשוחד בחירות, כי התיק נגדם נסגר מחוסר אשמה. הבכירים היו בתקופה הרלוונטית מנכ"ל העירייה, ארז פודמסקי-שקד, היועצת המשפטית של העירייה, חנה כהן-מוצן, סגן ראש העיר, ויקטור טל ומנהל לשכת ראש העיר, יעקב מור-חיים.


החשדות בתיק זה עסקו בכך שבתקופה הסמוכה לבחירות לראשות עיריית בת ים, בינואר 2015, התערבו החשודים בעבודת התובע העירוני במחלקה המשפטית. לפי החשד, באמצעות התערבות זו הם נתנו הטבות לבעלי עסקים בעיר תמורת תמיכה במועמדותו של יוסי בכר לראשותה. לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק זה וביצוע השלמות חקירה, לא נמצאו ראיות ממשיות, ולכן הוחלט לסגור את התיק נגד הארבעה מחוסר אשמה. יובהר כי ראש העיר, יוסי בכר, לא נחקר בתיק זה, היות ועל פי הראיות בתיק לא היה בכך צורך.
באשר לעו"ד כהן- מוצן, במסגרת הליך אזרחי שעסק באותו הקשר, מצא ביהמ"ש המחוזי פסול בדרך בה פעלה במסגרת תפקידה כיועצת המשפטית של העירייה. בעקבות זאת, המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות המדינה, זימנה אותה לשימוע בעניין המשך ההסמכה שלה כתובעת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ועיריית בת ים. הזימון נעשה על דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, לאחר שעלה חשד כי לא פעלה לשמירה על עקרון עצמאות התביעה כפי שמצופה ממי שאוחז בהסמכה מאת היועץ לכהן כתובע ועומד בראש מערך התביעה המקומי.

כהן-מוצן ויתרה על ההסמכה בטרם התקיים השימוע, והובהר לה, כי עם הוויתור וביטול ההסמכה אין היא יכולה עוד לעסוק בענייני התביעה הפלילית של העירייה ושל הוועדה המקומית, והיא מנועה מלהתערב בניהול ההליכים או להנחות את התובעים בעניינים אלו. החלטת פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) בעניין התיק הפלילי, לפיה התנהלות זו אינה עוברת את רף העבירה הפלילית, אינה גורעת מן ההליכים המנהליים שעסקו בעניין הסמכתה כתובעת.