המחיר הכבד אותו משלמים תושבי הדרום על התקיפות המתמשכות מרצועת עזה לא בא לידי ביטוי רק בשדות השרופים ובנזק הנגרם מפגיעות הרקטות אלא גם מביטול אירועי תיירות שהיו אמורים להתרחש באזור. בעקבות ההסלמה ולאחר קיום הערכת מצב, הוחלט על ביטול פסטיבל כדורים פורחים בפארק הבשור, שבמועצה האזורית מרחבים, שתוכנן להתקיים היום ומחר.



ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר בעקבות הביטול כי "ההחלטה על הביטול הייתה מחויבת, כדי להבטיח את שלומם של המבלים. על הממשלה ועל צה"ל להביא לשקט מוחלט כאן, בין אם באמצעות פתרון מדיני או צבאי. נקיים את פסטיבל הכדורים הפורחים, במלוא הדרו, בשנה הבאה בפארק הבשור". גם האירוע ׳רבע לאפריקה׳ שתוכנן להתקיים היום בקיבוץ כיסופים נדחה למועד אחר.

תושבי עוטף עזה יוכלו אולי להתנחם בסולידריות שמפגינים תושבי מקומות אחרים בארץ עם מצבם הלא פשוט. בתיירות ערבה תיכונה החליטו להעניק הטבות מיוחדות לתושבי עוטף עזה, על מנת לאפשר להם לצאת להתרעננות. לתושבי עוטף עזה תתאפשר הפוגה שקטה ורגועה עם הטבות והנחות במגוון האטרקציות בעין יהב. בנוסף, המושב יאפשר שימוש חופשי וללא תשלום במתקניו.

במתחם האירוח 'בין עצי התמר' שבעין יהב יאפשרו אירוח ולינה ללא עלות לתושבי עוטף עזה על בסיס מקום פנוי, במתחם 'כלמא במדבר' יאפשרו לינה של מספר לילות ללא הגבלה בעלות סמלית וחד פעמית של 150 שקלים. כמו כן במתחם האירוח אואזיס יהנו תושבי העוטף מהנחה של 30% בצימרים שבמתחם האירוח. במתחם האירוח 'מלב אל לב' יעניקו 50% הנחה למזמינים 2 לילות או יותר.
 
רמי שדה המקיים סיורים חקלאיים ברחבי הערבה התיכונה מזמין את תושבי העוטף לסיורים חקלאיים חווייתיים לכל המשפחה ללא עלות ובתיאום מראש.
ב'פעימות מדבר' המקיימים טיולי שטח במסלולים מיוחדים, בנהיגה עצמית ברכבי שטח חשמליים ואקולוגים, המאובזרים בציליה, מחצלת, ערכת קפה ונשנושים, יעניקו הטבה של 30% הנחה לתושבי עוטף עזה.
 
במרכז ויידור המעניק הצצה לחיים בערבה התיכונה יעניקו 15% הנחה לתושבי העוטף, 'בזיו היצירה'- סדנאות יצירה אקולוגיות לכל המשפחה יעניקו הטבה של 30% הנחה העוטף ובשוקוליטלי- סדנאות שוקולד לכל המשפחה יעניקו הטבה של 10% הנחה לתושבי העוטף. במסעדת רוזטה יעניקו ארוחת ילדים חינם  לתושבי העוטף שיזמינו ארוחה זוגית. ביוגורטריה בעין יהב יעניקו יוגורט שלישי במתנה.

גם בקייקי מעיין הגושרים ובמתחם הקמפינג של קייקי מעיין הגושרים מזמינים את תושבי עוטף עזה להתאווררות מההסלמה שבדרום ויעניקו הטבה ייחודית של 50% הנחה בהצגת תעודת זהות על שייט באתר וכן על לינה במתחם הקמפינג.

מועצת יש"ע מציעה לתושבי הדרום להתארח ביהודה ושומרון בסוף השבוע הקרוב. "בשעות אלו ליבנו עם תושבי הדרום ועם חיילי צה"ל השומרים על מדינת ישראל בכל מקום", נכתב בהודעה שמסרו, "אנו מחזקים את התושבים בעמידתם האיתנה אל מול הטרור העזתי. אנו מציעים לאחינו תושבי הדרום שרוצים לבוא ולהתארח אצלנו ביישובי יהודה, שומרון ובקעת הירדן בסוף השבוע הקרוב.
 
גם משפחת גולדין, שבנה הדר מוחזק בידי חמאס, הודיע כי בשל המצב הבטחוני, מפגן העוז להשבת הבנים שמתקיים כבר 14 שבועות רצופים, מדי יום שישי, באנדרטת ״חץ שחור״ מול עזה ייערך מחר בשעה 13:00 בגינת שרונה ברחוב קפלן פינת לאונרדו דה וינצ׳י, מול הקריה בת״א. המפגן ייערך בסימן של הזדהות עם תושבי העוטף ובדרישה של ״הומניטרי תמורת הומניטרי״ כדרך להשבת הבנים תחילה.

הבוקר סיפר אביה של שירה, בת 12 שבת המצווה שלה בוטלה עקב המצב, על האכזבה של ביתו בעקבות ביטול החגיגה. "תוכננה לה מסיבת בריכה ענקית בקיבוץ עם מתנפחים ומוזיקה אך כרגע סגרו את האפשרות להיכנס לבריכה. מאתמול בערב כבר הייתה לי התחושה שהאירוע יבוטל ובבוקר הבנו שאכן זה מה שקרה. שירה קמה בבוקר בבכי". 

בזכות פוסט שהעלתה המשפחה לפייסבוק בקריאה לעזרה בחיפוש מקום חלופי לקיום אירוע, חברי הקבינט של 103fm איתרו את איש העסקים מיקי בדוס, הבעלים של מסעדת 2C, שהתנדב להזמין את החוגגים בעלות מינימלית ולארח את בת המצווה.