הסכסוך הישראלי־פלסטיני נמשך כבר עשרות שנים ונכון לעכשיו פתרונו אינו נראה באופק. אך מסתבר שזה לא ממש מפריע לאו"ם, שהחליט לגייס דווקא גוף ישראלי על מנת לייעץ לו בפתרון קונפליקטים.

גבעת חביבה, המרכז לחברה משותפת בישראל, נבחרה על ידי האו”ם לשמש כארגון מייעץ מיוחד (ECOSOC), מה שיאפשר למרכז ביצוע פעולות ישירות עם כל ארגוני האו”ם. יצוין שזו הפעם הראשונה שארגון ישראלי ייעץ לאו”ם בנושא של פתרון קונפליקטים. גבעת חביבה נבחרה בזכות הישגיה הבולטים בקידום החיים המשותפים. 
זאת על ידי עידוד מעורבות חברתית פעילה והצמחת מנהיגות קהילתית ומוניציפלית, קידום שוויון במימוש ההזדמנויות של אזרחי ישראל הערבים, חינוך לחיים משותפים ולימוד שפות כגשר חברתי־כלכלי־אזרחי. 

מעמד היועץ יקנה לגבעת חביבה את האפשרות להתייעץ עם מדינות חברות באו”ם, להעביר בקשות ונושאים להתייחסות במועצת האו”ם, לשלוח נציג קבוע מטעמה לעבודה במטה האו”ם בניו יורק או בז’נבה ולהשקיף בדיונים של המועצה הכללית של האו”ם, המועצה הכלכלית־ חברתית ובגופים נוספים של האו”ם.
יניב שגיא, מנכ”ל גבעת חביבה, אמר בתגובה: “דווקא בזירה שבה תוקפים את ישראל על היותה מוקד לסכסוכים, האו”ם בוחר בארגון אזרחי ישראלי שמתמחה ומוביל בחיבור בין יהודים וערבים כארגון מייעץ לאו”ם. זאת בשורה - שישראל מוכרת כשותפה בפתרון קונפליקטים ולא רק כמוקד לקונפליקטים”.