שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) התראיין היום (חמישי) בתכניתם של בן כספית ורוני בראון ב-103FM, ודיבר על משבר המים לאחר שנות הבצורת האחרונות, ועל היחסים הביטחוניים מול איראן, סוריה וחמאס: "אבו מאזן מנסה לא רק לחבל בהסדרה, הוא מנסה להוביל למלחמה". 



כדי לטשטש את משבר המים אתה מאיים על אסד?
"אם אסד יאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס צבאי כדי לאיים על ישראל, הוא צריך להבין שהוא מסכן את שלטונו. מי שמאיים על ישראל יאוים על ידי ישראל. אלה בדיוק דברי פרס ב-2006, שגם את איראן אפשר להשמיד. בעוד האיראנים מדברים על השמדת ישראל כמטרה, אנחנו מדברים על הגנה כהתרעה". 
 

כמה אנחנו רחוקים מהסדרה בדרום?
"מקווה שתהיה הסדרה לפני מערכה, בלי מבצע צבאי גדול. יש פה דילמה אמתית, שמתי אותה על השולחן לפני כמה חודשים. אבו מאזן מנסה לא רק לחבל בהסדרה, הוא מנסה להוביל למלחמה. אם הוא רוצה להיות חלק מההסדרה, עליו להפסיק להחריף את המשבר ההומניטרי, ולגרום לעימות מול עזה. לא צריך לתת לו לגרום להתלקחות. אני מעריך אותו כאויב מתוחכם מהחמאס".



עוד הוסיף שטייניץ על משבר המים: "אנחנו אחרי חמש שנות בצורת רצופות בפעם הראשונה בהיסטוריה במצב קשה. המטרה שלנו זה לדאוג שיהיו מים בברזים ומינימום מים לחקלאות. לא יכולים להרשות לעצמנו לתת לאגם הלאומי להתייבש או להיעלם בגלל ההתחממות הגלובלית. שינינו את מדיניות המים והעברנו החלטה שנתפיל מים גם כדי להציל את הכנרת ואת הנחלים. יצא גם מכרז ראשון לתחנות התפלה חדשות ובעשור הקרוב ייבנו תחנות חדשות, וחלק מהכמות הנוספת תוזרם לכנרת, במקום לקחת ממנה נזרים אליה מים".

"אנחנו זקוקים להגדלות הכמות, אחרת הבצורת תהפוך לנורמה. אנחנו רוצים להימנע מהמצב של ירדן, שיש מים פעם בעשרה ימים. מצב לא שונה בהרבה ממדינות ערב. ברגע שמתקני ההתפלה יוקמו נוכל לשמור על הכנרת מעל הקו האדום. המתקן הראשון יפעל תוך 4 שנים. השני באזור 2024 והאחרים תוך כמה שנים לאחר מכן. זוהי הפעם הראשונה שהצלת הטבע היא משימה לאומית של משק המים".