יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים", הודיע היום (ראשון) בפאנל מיוחד בבית הספר "בויאר", כי הוא מסיר את מועמדותו לראשות העיר ירושלים, וכי סיעתו תתמוך במועמדותו של עופר ברקוביץ'. חביליו אמר כי "אני פורש על מנת להבטיח ראש עיר ממלכתי וציוני. בכוונתי להתרכז בבחירות למועצת העיר, כדי שתנועת 'מצילים את ירושלים' תהיה סיעה חזקה ומשמעותית".

עוד אמר חביליו: "מחובתנו לעשות כל מה שניתן כדי שבראשות העיר יעמוד אדם פלורליסטי וממלכתי המחויב קודם כל לציבור הציוני והציוני דתי. לכן כבר בחודש פברואר הצהרתי כי יש צורך לעשות סקר באוקטובר ולהתלכד סביב המועמד המוביל. על פי הסקרים היום, עופר ברקוביץ' הוא המועמד המוביל, אני חושב שהוא מועמד מצוין, ולכן אני מסיר את מועמדותי, וקורא לתומכי להצביע לראשות העירייה לעופר ברקוביץ' ולסיעת 'מצילים את ירושלים' בראשותי למועצת העיר".
חביליו מודיע על פרישתו. צילום: ללא

המועמד ברקוביץ' וחביליו סיכמו כי במידה וברקוביץ' ייבחר לראשות העיר, חביליו ימונה לסגנו. בנאומו, חביליו הוסיף וקרא לרחל עזריה לפרוש גם היא מהמירוץ, ולתמוך בפומבי במועמדותו של ברקוביץ', בטענה כי אין ביכולתה לזכות בראשות העיר וכי אחוזי התמיכה שלה, הם אלו המפרידים בין ברקוביץ' והציבור הממלכתי לבין הזכייה בראשות העיר. 

עופר ברקוביץ' מסר בתגובה להודעה: "אני מודה ליוסי על התמיכה ומברך אותו על כך שראה את טובת ירושלים מול עיניו. יוסי פעל רבות למען ירושלים וחשוב שישרת את תושבי העיר כחבר מועצה וכסגן ראש העיר. אני סמוך ובטוח כי תמיכתו של חביליו תייצר סחף של הציבור הממלכתי בירושלים, שיתלכד סביב מועמדותי כדי שאנהיג את העיר".