המשטרה חשפה שני מעורבים באירוע פיצוץ הרכב במחלף אלישמע בו נרצח עלי עאמר מכפר קאסם בחודש מאי האחרון, כך הותר היום (שלישי) לפרסום.


עאמר בן ה-30 נהרג בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן ברכב בו נסע סמוך לכפר סבא ולאחר למעלה מארבעה חודשי חקירה מאומצת של יחידה מרכזית במשטרה, הצליחו החוקרים להביא למעצרם של שני תושבי כפר קאסם, חביב סרסור בן ה-23 ומוחמד טהא בן ה-35 החשודים כי נטלו חלק פעיל במעקבים ממושכים אחרי עאמר ובהתנקשות בו.



מחומר החקירה עלה כי סרסור עקב ביום הרצח אחרי עאמר בכפר סבא, ולאחר שהבחין בו ברחוב התע"ש בעיר, העביר את המידע לאחרים שהפעילו את מטען החבלה ברכב.





כתוצאה מהפיצוץ נהרג עאמר במקום ונוסעים נוספים שהיו ברכבו וברכב הסמוך-נפצעו. לאחר חקירה סמויה ומורכבת נעצר סרסור, כעבור חודש נעצר טהא, ומעצרם של השניים הוארך מעת לעת בבית המשפט. 



מחומר החקירה עלה כי חודשים רבים לפני הרצח עסקו סרסור וטהא, יחד עם אחרים, בניסיונות להתנקש בעאמר, תוך שהם עוקבים אחריו בכפר קאסם ובמקומות נוספים בארץ, ומשתמשים במכשירי איכון מבוססי GPS שהוטמנו ברכבו.



במהלך החקירה נתפסו במכשיר הטלפון של סרסור תמונות בהן הוא נצפה מצולם עם כלי נשק שונים, ובמהלך החקירה עלה בידי החוקרים לקשור אותו גם לעבירות החזקת נשק החשוד כגנוב.



עם סיום פעולות החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות, והבוקר יוגש בעניינם של השניים כתב אישום בגין מעורבותם באירוע הרצח ובעבירות נוספות.