ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת המליאה המיוחדת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל לדבריה של נועה רוטמן, נכדתו של רבין, שהאשימה כי דוברת בלשכתו כינתה את רבין ואחרים בוגד. "לתדהמתי", פתח נתניהו, "שמעתי שם היום טענה כי דוברת בלשכת ראש הממשלה פרסמה פוסט שבו הופיעה תמונת לחיצת היד של רבין עם ערפאת עם הטיית הפועל ב.ג.ד. מיותר לציין כי נאמר גם שהאישה ממשיכה לקבל משכורת ממשלמי המסים".
 
"אני נדהמתי, כי לא האמנתי שהיה דבר כזה. ביקשתי לבדוק, והתברר שלא היה ולא נברא, זה ציוץ של עיתונאית שלא מקבלת שכר מאיתנו. אני מתנער מהציוץ הזה בכל תוקף. זוהי דוגמה איך לפעמים מתוך המאבק בהסתה, אומרים דברים פוגעניים וחסרי שחר לא רק עליי, אלא על ציבור שלם".
 

לאחר מכן, פנה אליה נתניהו שוב ואמר לה כי "אמרתי אז והקפדתי שרבין טועה, אך אינו בוגד. כשהשתמשתי בשורש הזה, השתמשתי בו לשלילה. רבין לא היה בוגד בלשון המעטה. היה פטריוט ציוני ראשון במעלה. אני אומר את הדברים ללבי כי אמרת מעל הדוכן כי ראש הממשלה קורא בוגדים לאזרחי המדינה שלנו. מעבר לאי האמת בדברים הללו, הייתי מצפה שתגני באותו להט את מי שמכנה אותי בוגד. למשל, מי שאמר רק לאחרונה שנתניהו בוגד בעם שאותו הוא צריך לשרת".



כזכור, מוקדם יותר היום נשאה נכדתו של יצחק רבין, נועה רוטמן, נאום חריף בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו, שכוון באופן ישיר לנתניהו שישב בקהל ולממשלתו. "אחר צהריים מעיקים לכולכם", פתחה את דבריה. "המעמד הזה אינו אזכרה משפחתית, בטח לא רגילה. למרות שהאיש שהוטמן כאן מתחת לאבן כשהוא ירוי, היה אמור לחגוג במרץ הקרוב 96, עדיין אין כאן השלמה עם נסיבות עזיבתו של סבא שלי את החיים. אני מקווה שזה ניסוח תקין, כי הבנתי שאזכור מפורש של מילים כמו רצח או הסתה עלול להפריע לאווירה ולאיחוד. עלול לעורר אי נחת בקרב חלקים בעם. מה גם שגם אתם יודעים שזה היה השב"כ, וכולם זוכרים את אלטלנה.



"אני לא מתכוונת להיות סרקסטית, רק להסביר מדוע יש פה כל שנה קושי", אמרה. "למה זה טעון ואיך מדי שנה זה מתעצם, כך שהשנה נדמה שהגרון כבר חנוק"



"רק באחרונה, בחגים, פורסם פשקוויל, סליחה, ציוץ בטוויטר, מטעם דוברת במשרד ראש הממשלה, שבו נכללה תמונת לחיצת היד בבית הלבן עם ערפאת, תחת הטיית הפועל ב.ג.ד", אמרה. "הוא לא נמנה שם לבד, היו ברשימה הזו עוד אנשי וגופי שמאל השם ירחם". בעוד נתניהו נראה שואל את ריבלין האם מוכר לו אירוע כזה, והביע תמיהה, רוטמן המשיכה: "לא יושבי השורות כאן ניסחו את הציוץ הזה, אבל אף אחד מהם לא גינה אותו. מיותר לציין שהאישה הזו ממשיכה לקבל משכורת, גם מתוך המסים של בוגדים לכאורה, וצאצאיהם, כמוני".





"אין לי מושג אם הוא באמת מצליח להיות חזק שם למעלה", אמרה על רבין. "מה שבטוח, ובלב הסדוק ומאוכזב מאוד, שפה למטה לא השתנה הרבה ב-23 שנים האחרונות, אולי רק החמיר. זה ניכר בשיח האלים והפרוץ, המולהט לצערי גם ע"י גורמים רשמיים".



"זה אינטרס שלכם לא פחות משל המתנגדים לכם, שהתקשורת שלנו תהיה עצמאית וחזקה, לא מוחזקת, לא נמדדת רק בשורת רווח כלכלית, לא מטבע עובר לסוחר בשל חנופה לבעלי שררה בידי אוליגרכים מטעם. הבעיה היא שפקפוק בימים אלו משול לבגידה, ביקורת היא קטנוניות וחוסר פרגון ודרישה לדוגמא אישית היא רדיפה פוליטית".



הפוסט המקורי של העיתונאית קרולין גליק



"אל תגידו שרבין לא היה בוגד. תפסיקו לכנות כך אחרים, ובכינויים חמורים, משוללי לגיטימציה", קראה רוטמן. "בפייסבוק, בחקיקה, ברדיו, בשתיקה ובמעבר לסדר בקריצה חברהמנית על אלימות ובריונות. רבים מדי מנושאי התפקידים במדינה הזו משתתפים במדורת הליבוי והשיסוי משוללת האחריות הזו. שליחי הציבור שלנו, אתם כשמכם, שליחי ציבור. המעמד מחייב. הוא לא רק מעניק זכויות וחסינויות. אתם מחויבים לדאוג לרווחת כולנו. גם מי שלא הצביעו לכם ומתנגדים לדרככם. זכויות אזרח, ביטחון אישי, הזכות להיות הורים ולהתחתן".



"אם לא תחדלו ממסע השיסוי ומהעמקת המחנאות בינינו, ישוב חלילה ויישפך כאן דם. לסבא שלי, האהוב והחסר כל כך, זה אמנם כבר מאוחר. למדינה שלי, לבן שלי, לבנות שלי, אולי לא. יש שסע עמוק ובכוחכם לעצור אותו".



לאחר הנאום התברר, כי מדובר בפוסט שפרסמה עיתונאית ה"ג'רוזלם פוסט" ומעריב קרולין גליק, שאינה עובדת בלשכת ראש הממשלה.



"השמצה חסרת בסיס"



בסיומו של הנאום, קיבלה רוטמן מחיאות כפיים סוערות, דבר חריג באזכרה. אולם, לא כולם אהבו את הנאום, ויש מי שתקף את רוטמן על השימוש בטקס ממלכתי לצורך הבעת ביקורת. ח"כ מטעם סיעת הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "שנה אחרי שנה שמשפחת רבין לא מצליחה לכבד את המסגרת הממלכתית של טקסי האזכרה והופכת אותם לבמה להשתלחות פוליטית בימין ובמנהיגיו. אחת משתים: או שנאומיהם יוצאו מהפרוטוקול או שהטקסים יהיו פרטיים של משפחת רבין ולא טקסים ממלכתיים. יש גבול לחוצפה".


מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נדהמנו לשמוע את ההאשמה החמורה של נעה רוטמן באזכרה הממלכתית לזכרו של יצחק רבין ז״ל נגד דוברת במשרד ראש הממשלה. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בכלל בציוץ של עיתונאית שאיננה קשורה למשרד. מדובר בהשמצה חסרת בסיס שמביישת את המעמד".