מצעד האקלים השנתי בישראל, שייערך מחר בתל אביב החל משעות הבוקר, מצטרף לצעדות אקלים המתקיימות ברחבי העולם ובא לשים על סדר היום את משבר האקלים המסכן את כדור הארץ והחיים עליו, שמפניו מזהירה במשך שנים רבות הקהילה המדעית בקול חד וברור. 
 
על פי דוח של האו"ם שהתפרסם לאחרונה, יש לאנושות 12 שנה בלבד לעצור את קצב ההתחממות הגלובלית המואץ, אחרת יהיו לכך השלכות קטסטרופליות על איכות החיים של הדורות הבאים שכבר חיים בינינו, הילדים של היום. מארגני המצעד בארץ הם ארגוני הגנת הסביבה המובילים בישראל, בהם: מגמה ירוקה, צלול, שומרי הבית, הרשת הירוקה, גרינפיס, ארגון חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, תל אביב־יפו הירוקה ועוד. 
 
החברה להגנת הטבע תשלח למצעד תלמידים של החינוך הסביבתי משבעה בתי ספר בכל רחבי הארץ. בנוסף, 200 חניכי חוגי הסיור של החברה ושנת שירות ישתתפו במצעד. בין החניכים שישתתפו במצעד מחר נמצאים נועה סלע בת ה־15 מתל אביב, יואב טל בן ה־14 ועמרי אליאש, בן 15, שניהם מחיפה.

סלע מדריכה ילדי כיתה ד' בחוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע כבר שנה וחצי, והיא אומרת ל"מעריב": "אנחנו נדרוש מחברי הכנסת שאתם תבחרו בעוד שבועיים לקדם מעבר מהיר וצודק ל־100% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2050, לקדם חוק האוסר מכירה של פלסטיק חד־פעמי כפי שקיים במדינות רבות בעולם, לפתח תחבורה ציבורית נקייה ויעילה שתשמש כחלופה לרכבים פרטיים, למסד תוכניות לימודים מעמיקות על משבר האקלים ועוד. מבחינתי, להיות מתבגר זה לא רק אינסטגרם ונטפליקס. היום אני מבינה שאם לא נשמור על הסביבה, החיים שלנו יהיו בלתי נסבלים. הגיע הזמן שנביא לשינוי בדרך שבה אנחנו מסתכלים על הטבע ושנדע להעריך את הסביבה שלנו". 
 

יואב מסביר: "המצעד חשוב כדי שנעלה את המודעות למשבר האקלים העולמי, שלא פוסח על ישראל ועלול להביא לגלי הגירה, מלחמות על מים ומשאבים והתייקרות חסרת תקדים של מזונות שייעשו נדירים יותר, שלא לדבר על הכחדה המונית של בעלי חיים, שכבר מתרחשת, והתגברות אסונות הטבע. המחקרים מציבים את שנת 2030 כנקודת אל־חזור, וזה העתיד של הדור שלי. כמו שהדור שלפני דאג שהטבע הישראלי יישמר עבורי, כך חשוב לי לשמור על הטבע עבור הילדים והנכדים שלי".