מייסד קבוצת "אני שולמן" אביר קארה שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לסערה הציבורית שהתעוררה סביבו בסוף השבוע האחרון, לאחר שתועד כשהוא מתכתב עם שר האוצר ישראל כ"ץ בזמן ראיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12: "זו מסכת שקרים. מהיום הראשון התעקשתי לשמור על המחאה מחוץ לפוליטיקה. הם עיתונאים מהסוג הגרוע ביותר שיכול להיות". על קשריו עם שר האוצר הוסיף: "עם מי אתה רוצה שאסתמס? עם שר המים? אם העצמאים יהיו צמאים אסתמס עם אלקין, אם הם צריכים מענקים אני מסתמס עם שר האוצר".

שלום אביר קארה, מה העניינים? עוד אחד שעשו לו לינץ' על זה שהסתמס עם ישראל כ"ץ, הוא מנהיג מחאה הוא הכי רלוונטי שיסתמס עם שר האוצר ויראה מה אפשר לקדם ולהוציא, הרגתם אותו מי שיישמע.
"זה שטויות, אתה יושב באולפן יחד עם אופירה וברקוביץ' שאחרי זה אני מבין שהם עיתונאים מהסוג הכי גרוע שיכול להיות, הם לא בדקו ולא היו יסודיים מספיק. הגרסה היא גרסה ארוכה וטובה, אני מהיום הראשון התעקשתי לשמור על הדבר הזה מחוץ לפוליטיקה למרות שאנחנו בקשר עם פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית, לשמור את הדעות שלי חסויות כי זה לא מעניין. הסיפור הוא העצמאיים, ולקדם את כל מה שהם צריכים, שתהיה להם סביבה טובה יותר".

אני חושב שהם אחלה תוכנית כמי שישב שם לא מעט פעמים אבל מה הסיפור? במקום סיסמאות.
"בטח שאני כועס, כי במקום סיקור אוהד חיובי למען הקהילה על אנשים שמעל לעשרה חודשים ובתקופה הרעה של הקורונה הצבנו את עצמנו במקום מאוד מנהיגותי ומוביל. כל משפחה שפונה אנחנו דואגים לסלי מזון בסוף השבוע כי הממשלה לא מתפקדת. אנחנו דואגים לאנשים, כל מי שלא מקבל מענקים וכל מי ששומע יכול לפנות אלינו, אנחנו דואגים לאנשים לקבל את המענקים דרך מס הכנסה וביטוח לאומי ואתם יכולים להתקשר למנכ"ל ביטוח לאומי והוא יגיד בעצמו שהקים איתנו ועם הצוות קבוצת ווטסאפ משותפת".

אתה יכול לשקול לענות לי על השאלה?
"היא יכלה לתת סיקור אוהד אם היא לא הייתה עיתונאית גרועה".

לא מה היה הייתה יכולה לתת, לא מוכן לשמוע שהיא עיתונאית גרועה. לא מעניין אותי היחסים עם אופירה. מה היו בווטסאפים עם שר האוצר?
"עיתונאית גרועה. אין לי שום יחסים איתה, אני לא מכיר אותה".

מה היה עם שר האוצר?
"עם מי אתה רוצה שאסתמס? עם אלקין שר המים? אם העצמאיים יהיו צמאים אסתמס עם אלקין, אם הם צריכים מענקים אני מסתמס עם שר האוצר".

יש ערך ציבורי וטוב היה אם היית אומר בעצמך שאתה בקשר הדוק עם שר האוצר.
"אמרנו את זה בכל מקום".

בהקלטה שר האוצר לא רואה שאתה באולפן, למה הוא שלח הודעה?
"לא קיבלתי סמס באותו רגע, זה מתוך הרבה סמסים שהיו. השר שלח לי הודעה בשעה 11:05 'בוקר טוב'. בכלל לא הסתכלתי ותוך כדי השידור נגעתי בטלפון, אני כנראה דפוק, אבל אני רוצה להסביר מה קרה שם. זה חודש שלם של מסכת שקרים שאנחנו מותקפים, שותף אליה איציק אלרוב ממחאת הקוטג' הלא מוצלחת ב-2011. בעניין הזה, לפני חודש פרסמו קטע קצר שהעו"ד שלנו אפרתי שפתח איתנו עמותה לפני כמה חודשים שהוא עו"ד ממשרדו של שימרון, זה לא אותו עו"ד".

גיל אפרתי שרשם אתכם כעמותה הוא לא העו"ד ממשרד שימרון.
"לא, יש שם גם עו"ד שקוראים לו במקרה באותו שם. מה שקרה זה שמישהו תפס על זה טרמפ, ראה אותנו צוברים כוח, אנחנו מותקפים גם מימין וגם משמאל, פוגעים בנו מכל הכיוונים. במקרה הזה המתקפה היא השתלחות גסה וסתמית, כי אם היו בודקים היו יודעים שזה הסיפור".

ישר קלטתי שזה חארטה ממשפחת הלינצ'ים הלא רלוונטיים, סתם להוציא אותם לא בסדר. 
"לא ראיתם לפני זה את הדיון באולפן שהיא אמרה לי שאני סוכן כפול".

שמעתי קונספירציות שביבי מפעיל אתכם; אתה טוען ששנה כבר אתה לא מתפרנס אבל מסתובב עם דוברת.
"הנה עוד שטויות, גם אתמול היו איתי עשרה מאבטחים. אסביר לכם, כולם אצלנו מתנדבים, אם יש למישהו מידע שיש לנו כסף או קיבלנו כסף שיציג".

יש לך דוברת?
"אין לי דוברת, יש לי דובר בהתנדבות, לין העוזרת שלי היא עוזרת בהתנדבות ולא נמצאת איתי בכול שעות היום. יש מאחורי מעל ל-100 איש".

מה אתה מנסה להוכיח?
"אם מישהו יוכיח, זה הוצאת דיבה מה שקרה שם בתוכנית, כי לקרוא לי סוכן כפול כראשון הבוגדים אחרי שנה שלמה שאני מתנדב? אתמול כל אלה שיצאו למחות נגד ביבי אולי חיפשו לדבר איתנו אבל מסביבי היו קרוב ל-100 איש וברחוב אנשים מחאו כפיים כי אנשים יודעים לזהות חארטה. במקרה הזה אנשים יודעים לזהות חארטה, מהיום הראשון אני אומר שאצלנו במדינה לא התעסקו ב-15 שנה האחרונות בחברה או בכלכלה אלא ב-'כן ביבי או לא ביבי'. לכן, במשבר קורונה גדול מתעסקים בכנסת בחצי מיליון שקל של ההטבות או במיליונים שביבי צריך לקבל או לא, ולא מתעסקים במשהו אחר. מה רציתם? בחרתם 'כן ביבי או לא ביבי' ורציתם שהמציאות תשתנה. אם רוצים שהמציאות תשתנה צריך להסביר לאנשים לאן לקחת את זה. אם אנחנו רואים שמתפתחת פה סוג של מחאה חברתית חדשה, חשוב שהפעם נוביל את זה למקום הנכון".

אני חייב להגיד לך, אין לי מסקנה בהקשר שלך. אני חושב שהשולמנים זו תופעה חיובית אבל צריך לדעת ששר האוצר מקורב לנתניהו. הדרך של נתניהו לפרק התנגדות זה מבפנים.
"הוא לא הצליח".

לא יכול להיות שאנשים מוחים אבל עדיין רוצים את נתניהו?
"אני הצהרתי מעל לכל במה שמעולם לא בחרתי בנתניהו, שאני לא מתומכיו".

 אבל לגיטימי שתהיה גם בעד; שקיפות זה כל הסיפור. כמה היו בהפגנה?
"סדר גודל של 70,000. לצערי היה מאוד קשה לשמור על ההנחיות, בסוף הנגיף הזה הוא נגיף כלכלי, וככל שהבריאות נפגעת כך גם הכלכלה נפגעת, צריך לקחת את זה בחשבון. הגיעו הרבה מאוד אנשים כועסים, בצדק, על ממשלה שלא מטפלת בהם ולא דואגת להם".

התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר לא טובה?
"קודם כל יש פה תוכנית שנותנת ודאות לזמן ארוך - זה כבר טוב. תוכנית שמכניסה הרבה מאוד אנשים מתחת למטריה - זה כבר טוב. אבל יש גם חורים שצריך לתקן ואנחנו מתקנים. היום בבוקר אנחנו עובדים באינטנסיביות על כך שאנשים יוכלו לבחור בין השנים 2018 ל-2019, לתת אפשרות לבחור את השנה הטובה יותר".

אם יש תוכנית כלכלית למה זורקים אבנים על בנקים?
"אתמול הצטרפו למחאה עוד מחאות, שלנו הייתה מכובדת מהיום הראשון. אתמול בערב היו גם גופים אחרים שהשתלבו במחאה, עצמאיים לא מתנהגים בצורה הזאת, עצמאיים הם אנשים מכובדים".

מי השתולל?
"היו הרבה קבוצות אחרות".

לסיום, שאלה פשוטה, איך הכול התחיל אצל אופירה וברקו? כששאלו מי אשם ואמרת אנחנו. אז אני שואל - מי אשם לדעתך בנגיף הכלכלי?
"קודם כל, הנגיף הכלכלי - אין פה אשמים, זה משבר עולמי". 

בתוכנית לפנינו עלה מרואיין שהסביר מה ההבדל בין הולנד לישראל.
"בהחלט ראש הממשלה אשם ואחראי לכל הטיפול בנגיף הזה, בין אם היה לטובה או לרעה, חד משמעית. אבל כשאמרתי שמי שאשם זה אנחנו, כי במשך שנים, אני מדבר עלינו העצמאים, לא יצאנו לרחוב, לא צעקנו כשהוסיפו לנו עוד אגרה ועוד אגרה, לא התאחדנו ולא הלכנו יחד כאיש אחד לדרוש את מה שמגיע לנו".

קארה: "מכפישים אותי". ברקוביץ: "הבנתי שיש פה מרגל" 

"אופירה אמרה שאני סוכן כפול, אין לה מידע ולא סימוכין שאני שתול של ביבי והכפישה אותי", הוסיף קארה בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM. "ציפיתי לקבל שם סיקור אוהד, הופתעתי. הפעילות שלי היא התנדבותית טובה ואחראית".

האם אתה מפחד מנתניהו כי הוא יגמור אותך?
"אף אחד לא יכול לגמור אותי או להפיל אותי. מתעסקים בכן ביבי או לא ביבי במקום להתעסק בחברה וכלכלה. אבל הוא אשם בהכל והוא גרוע וצעקו אתמול בהפגנה 'ביבי הביתה'". 

אתה מצטרך לקריאות הללו?
"אני לא חושב שהוא ראש ממשלה טוב, אני לא יוצא בקריאות זה לא משרת את השיח. התעקשתי לא להיות בשיח הזה".
 
האם אתה מתנגד לדמי אבטלה לעצמאים?
"אני לא נגד, אני בעד רשת ביטחון לעצמאים. דמי אבטלה כפי שהוצע בכנסת זה פתרון רע מאוד. מי שכתב את זה, לא היה עצמאי בחייו. הוא לא יראה בחיים את הכסף כי זה יעלה את הפריימה ב-1.77 אחוז. יש הצעה של ח"כ עופר שלח להפריש יותר כסף לפנסיה, צריך לשנות את גובה ההפרשה לביטוח לאומי. אגב, גם מעולם לא הייתי בשיחת זום עם ראש הממשלה לכן כל מה שמוציאים עליי זו מסכת שקרים".

אז ברקוביץ ואופירה המציאו? 
"כבר חודש וחצי שמלכלכלים עליי. העו"ד של אני שולמן הוא גיל אפרתי ויש עוד עורך דין ששמו גיל אפרתי במשרד של עו"ד שמרון - מולכו שמייצגים את ראש הממשלה והחליטו שאנחנו נמצאים אצל אותו עורכי דין ומאז אנחנו מותקפים, זה לא נכון. גם איציק אלרוב מייסד מחאת הקוטג' אמר שאנחנו שתולים של ראש ההממשלה והם לא בדקו את זה. בהפגנה אתמול מחאו לי כפיים מאתיים אנשים, כי יודעים שאני עושה עבודה טובה".

אבל ברקו תפס אותך מסתמס עם שר האוצר. לא נראית טוב. 
"הרגשתי מאוד מבוך וגם נעלבתי. לא קיבלתי שום הודעה משר האוצר, בסך הכל אני בן אדם. חבל שהוציאו את דיבתי".

בהמשך התוכנית הצטרף לשיחה אייל ברקוביץ' וסיפר על האירוע המסעיר מנקודת מבטו. 

האם חשפת שהמלך עירום? 
"לפני השידור קיבלתי טיפ מבחורה חכמה שאמרה לי, אם יגיע אליך לראיון בתוכנית אביר קארה תשאל אותו רק 'מי אשם'? הבנתי ממנו שבעקבות כל המצב וההפגנות והטענות לעצמאים ושכירים, הוא אומר לי 'אנחנו אשמים' והבנתי שיש פה מרגל. מה זה אנחנו? יש פה ראש ממשלה אחד שאחראי על כולם בטוב וברע אם טוב נותנים לו 30 מנדטים.

"אני חושב שאחד שמייצג עצמאיים שבקושי גומרים את החודש והוא אומר לי 'אנחנו אשמים', אז יש פה בעייתיות. אין פה משהו אישי נגדו. אנחנו כיום עיתונאים ועובדים בתוכנית טלוויזיה והתפקיד לשאול את השאלות", סיכם ברקוביץ', וציין: "ראיתי גם את שר האוצר מגמגם על הקשר עם אביר קארה".