פרשת גואל רצון  ממשיכה להדהד. אלה גולן, אחת מנשותיו לשעבר, מרצה בימים אלה על השנים שחיה איתו, בהן הביאה איתו לעולם חמישה ילדים. לדנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" היא סיפרה: "עשיתי איתו חמישה ילדים שבאו לעולם מטיפולי פוריות. נלחמתי בגוף שלי כנגד כל הסיכויים כדי להביא איתו ילדים. אני זוכרת את עצמי, כשאני כבר מבינה שהייעוד לשמו באתי לעולם הוא להביא איתו ילדים, מתה מפחד לקראת ההתייחדות איתו.

"הוא היה מאוד עדין ומכבד וכל הזמן סיפר כמה שהוא יודע לספק אישה, אבל פחדתי שהגוף שלי יסגיר אותי, ובשנייה אחת הוא יקלוט שאני לא באמת נמשכת אליו. כי ברגע שהוא קולט שאני לא נמשכת ואפילו נרתעת, אני בשנייה אחת הופכת להיות טמאה ולא מספיק רוחנית. זה הפך אותי למישהי שלא מספיק ראויה להיות שם".


"אני לא נראית כמו הסטריאוטיפ של נשותיו", הסכימה גולן. "הוא נורא התלהב לספר ולהראות שיש לו גם אישה אשכנזייה. הוא היה משוויץ בזה מול אחים שלו וחברים שלו מהשכונה. הוא היה מספר ומספר כראוי למגלומן. לא התאהבתי בו, אבל קראתי לזה ככה כדי לעטוף את הכל בצמר גפן. עברתי הישאבות הדרגתית, מלאה ועטופה בהמון שטיפות מוח. ככל שקיבלתי ממנו יותר אהבה הפכתי ליותר מכורה ומסנוורת. הוא מפציץ אותך באהבה, ולאט לאט מגיעים גם פירורי חרדה, שהמקום שלך לא בטוח ותמיד תצטרכי להוכיח ולהיות מספיק ראויה. זה כבר בשלב שהמחשבות לא מצליחות להטיל בו ספק, כי דקה אחרי הספק עולה פחד שמסרס את הספק".

סיפורה של גולן עם רצון מתחיל בגיל 16: "נולדתי וגדלתי בקיבוץ יקום. שמענו עליו אני והחבר שלי מאנשים שכבר היו חלק מעדת מאמיניו משך כמה שנים, והרבה זמן כבר היו שבויים במניפולציות שלו ושטיפות המוח, ואותן הם העבירו אלינו. הגענו אליו אחרי שכבר עברנו תהליך של הבשלה. לחבר שלי הייתה איזו בעיה, אני אמרתי, כמו תיכוניסטית קלאסית, שאני אשנה אותו, והגענו אל גואל כגורו, כדי שהחבר שלי ייצא מהבעיה. בהתחלה היינו ציניים, אבל הסתנוורנו מתשומת הלב והיחס. עזבנו את הקיבוץ ושכרנו דירה ליד גואל כדי להיות קרובים אליו".


"בשלב הזה הוא ממוסס החוצה את הבחורים, ואנחנו נשארות קבוצה של בנות", נזכרה גולן. "אף אחת לא רואה בו יותר מהילר או מורה שלה. אחרי שכבר לא היו בחורים בתמונה, ואף אחת מהבנות לא שמה לב שיש כאן מגמתיות, כבר היינו עיוורות מדי. ואם בהתחלה הוא עטף אותנו כל הזמן בתכנים 'רוחניקים', ספרים והרצאות, התחילו להגיע תכנים על תפקיד האישה בעולם הרוחני, תפקידם של הריון ולידה בעולם הרוחני, ואת אמורה להבין לבד שהייעוד לשמו הגעת לעולם הוא להביא ילדים עם האדם הכי רוחני בסביבתך. זה כמובן לא נעשה בצורה כזו מפורשת אלא בצורה של שטיפת מוח".

ערך: אסף נבו