חודשיים לאחר שנעצר הגניקולוג שנחשד בעבירות של בעילה שלא בהסכמה וביצוע מעשים מגונים במטופלותיו, תוך ניצול מצבן, יצא הרופא נגד המשטרה והגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כנגד רפ"ק רונה פינגלאוי מורד, ראש מחלק תשאול במרחב הירקון, שעמדה בראש צוות החקירה שהתנהלה נגדו.
 
בכתב התלונה, שאותו הגישו פרקליטיו עורכי הדין ניר יסלוביץ ואורנת קמרון, נטען כי רפ"ק פינגלאוי מורד טענה בבית המשפט טענה שקרית ביודעין, שהובילה להארכת מעצרו. בכתב התביעה נכתב כי בעת הדיון בדצמבר האחרון אמרה רפ"ק פינגלאוי מורד: "סוכנות סמויות נשלחו להפליל את מרשי, בעוד הסוכנות בעצמן עברו תקיפה מינית על ידי מרשי".
 
לדברי עורכי הדין, בפתח הדיון הצהירה קצינת המשטרה בזו הלשון: "החשוד נחקר בעבירות חמורות, כאשר מיוחסות לו עבירות מין כשהוא מנצל את מעמדו כגניקולוג. מגיעות אליו לקוחות, מבקשות לטפל בכאב או בפטריה או ליטול גלולות ומגיעות לסיפוק מיני, כשהוא עושה זאת באמצעות צעצועי מין שונים שלא אמורים להימצא ברשותו". עורכי הדין יסלוביץ וקמרון טוענים כי מספר ימים לאחר אותו דיון, השתחרר הרופא ממעצר ללא כל תנאים מגבילים למעט איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה.
 

"טענה שקרית ביודעין"

עוד מציינים בתלונה עורכי הדין כי מבירור שנערך על ידם, "רפ"ק פינגלאוי מורד הטעתה את בית המשפט ביודעין בעת שטענה כי שוטרות סמויות נבדקו בפועל על ידי מרשנו, והגיעו לסיפוק מיני, בעוד שההפך הוא הנכון. שכן, השוטרות לא נבדקו על ידי מרשי ומשכך מעולם לא הגיעו לסיפוק מיני כנטען על ידי רפ"ק פינגלאוי מורד. כפי שהובהר לצוות ההגנה, מרשי מעולם לא בדק באופן פיזי אף אחד מהסוכנות המשטרתיות במרפאתו".

עוד נכתב בכתב התביעה: "לכן, לטענת מרשנו המסקנה המתבקשת הנה כי רפ"ק פינגלאוי מורד טענה בפני בית המשפט טענה שקרית ביודעין מה שהוביל בסופו של יום לכך שמרשנו נאלץ לבלות מספר ימי מעצר; וזאת בהתעלם מהנזק הבלתי מידתי שנגרם למרשי, אשר משמש כגניקולוג בכיר בבית חולים מאיר ובעל שתי מרפאות פרטיות".
 
עורכי הדין יסלוביץ וקמרון טענו עוד בתלונה למח"ש: "לא ניתן להשלים עם העובדה המצערת שנציגת המשטרה טענה בפני בית המשפט טענה כוזבת שאין מאחוריה דבר וחצי דבר, פרט לרצון בלתי מתקבל על הדעת להוביל לכך שמרשי יבלה במעצר על לא עוול בכפו".
 
פרקליטיו של הרופא הבהירו כי באופן כללי הם סמוכים ובטוחים כי אנשי המשטרה עושים עבודתם נאמנה במאבק המתמשך כנגד הפשיעה באמצעות איסוף ראיות, ומביאים לידי מעצר עבריינים. עם זאת, לדבריהם, "לא ניתן לקבל על הדעת ולעבור לסדר היום על כך שרפ"ק פינגלאוי מורד חרגה מתפקידה ועברה על מושכלות יסוד שלפיהן לעולם אין להטעות את בית המשפט בטענה שקרית שאין מאחוריה דבר, כפי שנעשה במקרה זה".
 
עורכי הדין טוענים עוד כי בעצם שליחת סוכנות סמויות לבדיקה גניקולוגית לכאורה יש משום עבירת משמעת חמורה, שכן יש בשליחת סוכנות סמויות להיבדק ניגוד מוחלט לנוהל הפעלת סוכן. כך לפי כתב התביעה: "ברור לכל בר בי רב שאין להעלות על הדעת שהסוכנות המשטרתיות נשלחו תוך סכנה מוחשית לכך שהם ייאנסו חלילה וחס".