שלומי קצב, תושב קרני שומרון יידה גרזן לעברו של נהג פלסטיני שעקף אותו בכביש והשתלב בתנועה, כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד. הוא חשוד בעבירה של יידוי חפץ לעבר כלי תחבורה ואם יורשע הוא עשוי להישלח לעד 20 שנה בכלא.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שמעון לוי מפרקליטות מחוז המרכז, קצב נסע ברכבו הפרטי ביום רביעי שעבר בשעות הבוקר המאוחרות בכביש 55 בסמוך ליישוב עזון, לכיוון היישוב קרני שומרון. באותה העת, נהג פלסטיני נסע ברכב מסוג פולקסווגן טרנספורטר מכיוון צומת עזון לכביש 55, כשלצדו ישב נוסע נוסף.



כשהגיע קצב לצומת עזון, השתלב הנהג האחר בתנועה בכביש 55. על פי כתב האישום, המהלך הזה עורר את כעסו של קצב, אשר נסע באותה העת מאחורי הרכב העוקף וצפר לו. בין השניים החל "מאבק" בכביש והם עקפו זה את זה. אך קצב לא הסתפק בכך והחליט לנקום. בסמוך ליישוב קרני שומרון, עקף את האיש, עצר את רכבו בסמוך והמתין להגעת רכב הטרנספורטר. כשהגיח רכבו של הנהג הפלסיטיני, יצא הנאשם מרכבו כשבידו גרזן שהיה ברכבו ויידה אותו לעבר רכבו, שהיה בנסיעה.


הרקע למעשים


הגרזן ניפץ את שמשת רכב הטרנספורטר, נכנס לתוך תא הנהג ונפל בין רגליו של הנהג. מיד לאחר מכן, עזב קצב את המקום ונסע לביתו בקרני שומרון. "במעשיו האמורים לעיל, ידה הנאשם גרזן לעבר כלי תחבורה בנסיעה, באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי התחבורה, במטרה לפגוע בנוסע", נכתב בכתב האישום.



בפרקליטות התלבטו אם לייחס לקצב גם מניע גזעני למעשיו. אך בסופו של דבר הגיעו למסקנה כי הראיות מצביעות על ויכוח בכביש כרקע למעשים. בכל מקרה, על פי החוק החדש שמחמיר בעונשם של מיידי חפצים לעבר כלי רכב, הסעיף בו הוא מואשם נושא עמו עונש חמור של עד 20 שנות מאסר.