בג"ץ דחה היום (שלישי) את הבקשה להוצאת צו ביניים נגד מינויו של רמי סדן לתפקיד יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 עד לבירור העתירה בעניינו. את ההחלטה נימק השופט סלים ג'ובראן בכך שמינויו של סדן הוא מהלך הפיך ובמקרה של קבלת העתירה המינוי יבוטל גם אם סדן כבר יישב בתפקידו. בעתירה, שהוגשה נגד הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, מועצת הרשות השניה, חברת החדשות ערוץ 10, רמי סדן והיועץ המשפטי לממשלה, טענו העותרים, ראשי רשויות מטעם ש"ס, כי מינויו לתפקיד בשלב שהעתירה עדיין מתבררת, עלול ליצור "אפקט מצנן", שייתכן וירתיע מעובדים וחברי דירקטוריון אחרים בערוץ 10 מלמסור את גרסתם לאירוע שבו נאמרו האמירות כביכול, ולא יאפשר את השלמת הבירור העובדתי הדרוש בעתירה.



את העתירה הגישו עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא בשם ארבע סגני ראשי ערים מתנועת ש"ס. עו"ד אורי קידר התייחס להחלטה: "חשוב לחדד שביהמ"ש קבע בהחלטתו כי העתירה עצמה נגד המינוי לא נדחתה, וכי 'ככל שהעתירה תתקבל - יהיה ניתן לבטל את המינוי'. אנו לומדים את החומר אשר הוגש על ידי הצדדים בימים האחרונים ונמשיך לנהל את ההליך על מנת לוודא שהנושא ייחקר כראוי. בהתאם להודעה שהגישה הרשות השנייה לבית המשפט, תערך מחר בדיקה מטעמה בנושא מינוי סדן. בנוסף, בכוונתנו לפנות מידית לביהמ"ש ולדרוש שתבוצע גם בדיקה חיצונית".



כזכור, הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, החלה לאחר שנטען כי סדן אמר בעת מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו כאמור סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בשבוע שעבר אמר סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון".



"מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי"



דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. רמי סדן הגיב לטענות נגדו ל"מעריב אונליין", כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון".



יממה לאחר מכן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, גולן יוכפז, התייחס לפרשה ואישר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו. בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן)- צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר - חוטא לאמת".