יונתן היילו (ימר), שהורשע בהריגת אדם שלטענתו התעלל בו, הגיש היום (ראשון) בקשת חנינה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. "בכדי להגיע לתוצאה האנושית הנכונה, הגיע העת להורות על שחרורו ולהסתפק בחמש שנות המאסר אותם ריצה עד כה", נכתב בבקשה. עורכי דינו של היילו מציינים בבקשה כי בבית המשפט העליון "נקבע כי יונתן לא התכוון או תכנן מראש להרוג את המנוח, וכי הגיב כפי שהגיב משום שהיה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה, עקב ההתעללות החמורה והמתמשכת בו, בידי המנוח. מסע הייסורים שהעביר המנוח את יונתן מטלטל את הרגש האנושי.המנוח עקר מהשורש את כל תכולת נשמתו של יונתן והוריד אותו אט אט לקרקעית הסבל האנושי".

הבקשה מגוללת גם את קורות חייו של היילו, אשר "בליל האירוע היה בן 23, אדם נורמטיבי אשר מעולם לא נהג באלימות כלפי אף אדם. אביו נפטר עוד כשהיה תינוק ואימו התקשתה בגידולו, לכן עבר להתגורר בבית אחותו... בהיותו טיפוס שקט ומופנם מאוד, התקשה לאורך השנים לשתף את אחותו ובעלה בקשייו וניסה ככל יכולתו שלא להכביד עליהם בצרותיו וכך לא שיתף אותם בהתעללויות שחווה מהמנוח. פחד אף לפנות למשטרה מחשש שהמנוח ישתחרר וינקום בו ו/או במשפחתו שכן שתי המשפחות מתגוררות באותה השכונה".

בהמשך מציינת הבקשה את עובדות כתב האישום בהן הורשע היילו: "אין ספק, כי מקריאת הבקשה דלעיל ופסק הדין של בית המשפט העליון, ניתן להתרשם בבירור שיונתן היילו מעולם לא תכנן לפגוע במנוח וכי הוא פעל כפי שפעל מתוך תחושה ודאית שהוא עומד להיאנס פעם נוספת. ברי כי החברה לא צריכה להרחיקו משורותיה וניתן להסתפק בחמש שנות המאסר אותן ריצה עד כה מאחורי סורג ובריח. יונתן היילו הינו בחור צעיר, שעובר תלאות גדולות מכפי מידתו. בחייו המנוח התעלל בו ובמותו גזר עליו להתבגר בתוך כתלי בית הסוהר. "אני פונה אליך בבקשה זו כב' הנשיא, כשופרו של יונתן היילו, לשקול שיקולי חסד ורחמים ולנהוג בו לפנים משורת הדין".

כזכור, יונתן היילו נשפט לאחר ששהרג את האדם שאנס, התעלל וסחט אותו, לפני כשבועיים קיבל בית המשפט את ערעורו, לאחר שבעבר הורשע ברצח ירון איילין, האדם שלטענתו אנס אותו. היילו נידון אז ל-20 שנות מאסר, והוא כלוא מאז שהסגיר את עצמו בשנת 2010. הבוקר קיבל בית המשפט החלטה דרמטית, והחליט להמיר את האישום של היילו מעבירה של רצח לעבירה של הריגה. כמו כן הוחלט כי עונשו יופחת מ-20 שנות מאסר ל-12 בלבד, ובהן יהיה כלול מאסרו עד כה.