שחיתות ציבורית הסתיימה בהרשעה: ד"ר אברהם דותן, מנהל יחידת ההתעוררות בבית החולים "וולפסון" בחולון ומי שכונה "ד"ר קנאביס", הורשע היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, אספקת סם מסוכן, עבירות מס ועבירות נוספות. ד"ר דותן הודה, במסגרת הסדר טיעון, בכך שסיפק אישורים לקבלת קנאביס לעשרות חולים, תמורת שוחד בסכום כולל של לכל הפחות כ-350 אלף שקל.



עוד במסגרת ההסדר, הוסכם כי הצדדים, הפרקליטות וההגנה, יעתרו במשותף לעונש של 46 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס לשיקול דעת בית המשפט. בנוסף, יחולטו מהנאשם שני רכבים וכסף. ד"ר דותן הודה היום בבית המשפט במרבית סעיפי האישום נגדו. מכתב האישום המקורי נמחקו עבירה על חוק איסור הלבנת הון וכן אישום מתחום המסים.



דותן ניהל עסק לכל דבר לסיפוק אישורים לקבלת רישיון לקנאביס רפואי לעשרות חולים. אחד מ"לקוחותיו" העיד במשטרה על השיטה: "פניתי למשרדו של ד"ר דותן, נכנסתי אליו למשרד ואמרתי לו שאני מעוניין בתחילת תהליך בהסדרת רישיון לקנאביס רפואי. הרופא אמר שיש איזה שהוא תהליך שאני צריך לעבור. ואז הוא אמר לי, 'בחוץ יש בחור שמן שעונה לשם רועי - לך אליו והוא יגיד לך מה לעשות'. רועי ישב בכיסאות, פניתי אליו, בסוף תהליך הבדיקות הוא אמר לי אתה תצטרך לזרוק לי כמה אלפים. הוא אמר שזה בעבור זירוז הליכים, אם אני לא טועה הוא דרש 12 אלף שקל. אני שילמתי לו בתשלומים את כל הכסף במזומן".



על "לקוחותיו" נמנו חולים, הזקוקים נואשות לקנאביס, לצורך טיפול בכאב ממנו הם סובלים. הקשר עם דותן הביא לקביעת תור עבורם שלא דרך מערכת זימון תורים ולמועד מוקדם באופן משמעותי מזה שניתן היה לקבל דרך מערכת זימון תורים. בכך קיצר הרופא את התהליך בחודשים רבים, עבור מי שכל יום של כאב הוא בלתי נסבל. בין ה"לקוחות" נמנו גם אנשים בריאים לחלוטין, אשר חשקו בסם לשם הנאה, אשר ד"ר דותן קידם אותם על חשבון חולים אמיתיים. כפי שהעיד אחד מהם במשטרה, "אני סטלן, ניסיתי להוציא אישור בקטע של סבבה".