פדופיליה ברשת: שבעה כתבי אישום הוגשו היום (רביעי) נגד חשודים שהשתייכו לרשת פדופילים שפעלה ברחבי האינטרנט. חקירתם של שלושה חשודים נוספים נמשכת במחלקת הסייבר של מחוז חוף במשטרה וההערכה היא שנגד חלק מהם יוגשו גם כן כתבי אישום. בפרקליטות מחוז חיפה מאשימים את השבעה, נגדם הוגשו כתבי האישום בבית משפט השלום בחיפה, בניסיון לביצוע עבירות מין בקטינה. 



במסגרת מאבק בתופעת עבריינות המין נגד קטינים ברשת האינטרנט, ביצעה משטרת ישראל מבצע לאיתור חשודים אשר מנסים ליצור קשר מיני עם קטינים ברשת האינטרנט. לצורך כך הונחה שוטר מיחידת הסייבר של מחוז חוף להתחזות ב"תפוז צ'אט" לקטינה בת 13 שכינויה "שירי, בת 13 חמודה", להמתין בצ'אט לפניות מצד חשודים, לפתח עימם שיחה ובהמשך באפליקציית "וואטסאפ", תוך שהוא מציין עם תחילת השיחה ש"שירי" בת 13.



מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד מירב בר עולה כי כחלק מהמבצע ולצורך סיפור הכיסוי של השוטר ואמינותו, הונחה השוטר כי עליו לשלוח תמונות של קטינות כבנות 13, וזאת מתוך אסופת תמונות שהוכנה עבור המבצע. עוד לצורך האיתור, נרכשו טלפון סלולארי וכרטיס סים וזאת כדי לנהל באמצעותו שיחות עם חשודים ב"וואטסאפ".



צילום מסך מתוך אחת ההתכתבויות
צילום מסך מתוך אחת ההתכתבויות



צילום מסך מתוך אחת ההתכתבויות
צילום מסך מתוך אחת ההתכתבויות


"אני רק בת 13"


באחד המקרים גלש אחד הנאשמים בצ'אט כשהוא מכנה את עצמו "בן, גבר בן 27 מהמרכז", והבחין בכינוי של השוטר "שירי, בת 13 חמודה", אשר פעל באותה העת במסגרת המבצע. הנאשם אשר סבר כי מדובר בקטינה פנה ל"שירי" ושאל האם ברצונה לקיים עמו "שיחת סקס", ו"שירי" ציינה בפני הנאשם כי היא רק בת 13.



עוד עולה מאחד כתבי האישום שזהים כמעט אצל כולם במהות החשדות והעבירות כי בהמשך שיחתם מסרה "שירי" לנאשם את מספר הטלפון לצורך שימוש באפליקציית "וואטסאפ" וכבר באותו יום שוחחו השניים במסרים. הנאשם הציג עצמו כבחור בן 19 וביקש תמונות של השוטר המתחזה לשירי. במהלך שיחת ה"וואטסאפ", פנה הנאשם ל"שירי" בהצעות חוזרות בעלות אופי מיני והתייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה.



כך לדוגמא, שאל הנאשם את "שירי" אם היא מגורה מינית והעביר לה תמונות של איבר מינו והפציר ב"שירי" להוריד את מכנסיה, ומספר פעמים הדריך אותה לגעת באיבר מינה תוך שהיא מסתכלת על התמונה. במקביל דרש ממנה לשלוח לו תמונה שלה ללא תחתונים, וכן תמונה של חזה החשוף. כמו כן, הוא הוסיף ואמר לה שהוא רוצה לראות את גופה על מנת שיגיע לסיפוק מיני.



השבעה מואשמים בין היתר בניסיון למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון לגרום לעשיית מעשה מגונה בקטין וניסיון הטרדה מינית.