האם יד ימינו של העבריין שי מוסלי בדרך הביתה? בבית המשפט המחוזי בתל אביב יתקיים היום (שלישי) דיון בעניינם של הנאשמים בתיק הרצח של בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמארה. זאת לאחר שבשבוע שעבר חשפה התובעת בתיק, עורכות הדין קלאודיה בילנקה, כי חל "כרסום קל בראיות", בעקבות חקירה חדשה וסבוכה שמנהלת המשטרה, בפרשה 1131. היום יטענו סנגוריהם של שמונה הנאשמים בתיק, כי יש לשחררם ממעצר ושעל המשטרה והפרקליטות "לעשות חשבון נפש".



הנאשמים, המזוהים עם ארגון מוסלי, הם אביאל וואהל (37), ליאור גרינברג (42), עמרם כהן (59), ניר דבח (33), אלון מימון (32), האחים שי (37) ורועי אשולי (31) ויעקב יום טוב (32). בנוסף לשלושת מקרי הרצח, מיוחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, שוד ועבירות נוספות.



איש סודו של שי מוסלי


שניים מהם, וואהל, שנחשב יד ימינו ואיש סודו של שי מוסלי, וגרינברג, נאשמים ברצח בר כהן, על סמך עדות של עד מדינה. אך בדיון בשבוע שעבר אישרה הפרקליטה, כי במסגרת פרשה 1131, נחקר גם רצח בר כהן. עם זאת, הוסיפה עורכת הדין בילנקה, כי התיק הנוכחי אינו נשען רק על עדות עד המדינה. עבור הנאשמים, שחלקם נמצאים במעצר כבר שנה וחצי, ועבור גורמים רבים בעולם התחתון, לסימני השאלה האלה יש משמעויות רבות. כך גם עבור קרוביהם של הנרצחים.



היום יטענו סנגוריהם של הנאשמים, כי התיק קרס ויש לשחרר אותם. עורך הדין משה שרמן, סנגורו של וואהל, אמר ל"מעריב": "אני מקווה שהם סוף סוף ישוחררו, ושלאחר מכן, המשטרה והפרקליטות יעשו חשבון נפש בקשר לתיק הזה. מדובר בעד מדינה שמהרגע הראשון טענו שהוא שקרן, נוכל ורוצח בעצמו, שהמדינה הלבינה את מעשי הרצח שלו – והכל כדי להכשיר הסכם".



ההערכה היא כי המדינה תטען שיש להשאיר את הנאשמים במעצר, בשל מסוכנותם ובשל ראיות נוספות בתיק. בעבר היו מקרים, שבהם הופרכה עדות עד מדינה בסעיפי אישום מסוימים, והתקבלה העדות בסעיפים נוספים. מאחר שמדובר בתיק חשוב ומושקע של המשטרה והפרקליטות ומאחר שכל הגורמים אינם מעוניינים בפיאסקו נוסף דוגמת פרשת הבר נוער, כל הצדדים יעשו מאמץ היום בבית המשפט, בפני השופט בני שגיא, כדי לשכנעו לקבל את טיעוניהם.