סוגיית החזרת גופות המחבלים לא הסתיימה: בג"ץ הוציא צו על תנאי למשטרה, המורה לה לנמק בתוך שלושה שבועות, מדוע לא יימסרו באופן מידי גופות מחבלים תושבי מזרח ירושלים לבני משפחותיהם לקבורה. זאת לאחר שבג"ץ הורה כבר להשיב את הגופות בהקדם האפשרי, אך הדבר לא קרה עד היום.


מדובר במחבלים אזרחי ישראל, ביניהם חסן מנאסרה, אחד משני הנערים המחבלים שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בההא עליאן, שביצע את הפיגוע בארמון הנציב, תאאר אבו גזאלה, שביצע פיגוע דקירה בתל אביב, עבד אבו סרור, שביצע פיגוע בקו 12 בירושלים וארבעה מחבלים נוספים.



בחודש מאי קבעו שופטי בג"ץ כי הגופות יוחזרו בהקדם האפשרי, רצוי לפני חודש הרמאדאן. זאת בניגוד לעמדת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שהתנגד למהלך. השופטים אישרו שורת הגבלות, בין היתר, כי הקבורה תיעשה בלילה, בדרך כלל מחוץ לכפר, בנוכחות לא יותר מ-40 איש ולאחר הפקדה כספית. השופטים מחקו את העתירות, לאחר שהמדינה הסירה את התנגדותה ואישרה את התנאים.



אולם כעת מתברר שהחלטת בג"ץ לא יושמה עד היום, גם לאחר שחודש הרמאדאן כבר חלף. כעת תיאלץ המשטרה להידרש פעם נוספת לסוגייה. עורך הדין מוחמד מחמוד, שהגיש את העתירה בשם המשפחות, אמר למעריב: "מדובר בגופות שצוחזקות מאז אוקטובר 2015. למרות החלטת בג"ץ, יש מי שמנסה לצבור נקודות פוליטיות על גב המשפחות. אני מקווה שהצו שנתן אתמול בג"ץ, יזרז את מקבלי ההחלטות להחזיר את הגופות, הגם שההחזרה תיעשה בתנאים קשים".