בית משפט השלום בראשון לציון החליט היום (רביעי) לשחרר בתנאים מגבילים את הרב אליעזר ברלנד לרבות מעצר בית מלא עד ליום חמישי הבא, אך עיכב ב-24 שעות ביצוע החלטתו זו על מנת לאפשר למדינה לערער עליה. במהלך הדיון נציג היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) הצהרת תובע לפיה בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הרב ברלנד בגין ארבעה מקרים של מעשים מגונים בנשים שהגיעו לקבל ממנו ייעוץ.



אמש חדשות ערוץ 2 חשפו אמש קטעי הקלטות שבהם נשמע כביכול הרב אליעזר ברלנד מודה בביצוע אונס באחת הנשים שהגיעו לקבל את ייעוצו ועזרתו. בהקלטה נשמע הרב אומר: "היא הייתה אנוסה גמורה מתחילה ועד הסוף. ואחרי זה היא חשבה שאולי זה מותר, היא חשבה שזה... בפעם הראשונה אני אנסתי אותה והיא מותרת לבעלה בלי שום ספק היא לא הבינה מה קורה. אין לה שום צורך בגט ואחרי זה היא כבר שאלה אותי, 'מה? מה קורה כאן?' אמרתי לה, 'את כבר לא אשת איש! את כבר לא אשת איש!' אף פעם היא לא עשתה את זה מרצונה הפרטי שלה. היא מבינה את זה כשליחות אלוקית להיות אשתו של הרב".



מדובר בקטעים מתוך קלטת שנשמרה בנגן מוזיקלי זעיר אחרי שאת מרבית ההקלטות נאלצו להשמיד בהוראת הרבנים, כך טען מגיש התלונה במשטרה, האיש שטען כי נכח בחדר ואף היה עד לאחד המעשים.



 חסידי הרב אליעזר ברלנד. צילום: אבשלום ששוני
חסידי הרב אליעזר ברלנד. צילום: אבשלום ששוני



"מדובר בסיפור בדים"


אגב, על פי הנטען, את ההקלטות האמורות מחפשים במשטרה מאז נפתחה החקירה בשנת 2013, והן הגיעו לידי החוקרים רק בסוף השבוע שעבר. הקלטות אלה, כך נמסר, הובאו לידי שופטת בית המשפט המחוזי דבורה עטר, שהורתה על קבלת הערער של המשטרה והארכת מעצרו של הרב ברלנד עד היום בצהריים.



עו"ד רחל תורן, פרקליטתו של הרב ברלנד, הגיבה: "מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה. לו היה בסיפור שמץ של אמת הייתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה על אונס".


פרקליטתו של ברלנד הוסיפה ואמרה: "מדובר במעשייה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד".