קובי פרץ הגיש היום (רביעי) ערעור על הרשעתו מלפני חודשיים באשמת העלמות מס. פרץ, שהורשע בבית המשפט השלום בתל אביב בביצוע שורה של עבירות מס, לרבות השמטת הכנסות והעלמת מס בסכום של למעלה מ-5 מיליון ש"ח, מסירת דיווחים כוזבים, מרמה , עורמה ותחבולה ונידון לשנתיים מאסר בפועל, ערער לבית המשפט המחוזי בתל אביב וטען "לא התעסקתי עם ניהול הספרים והחשבוניות , האמרגן שלי יוחאי יעיש, עד המדינה בפרשה הוא שטיפל בנושא הכספי".



בערעור שהגיש באמצעות פרקליטיו עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט ועמית חדד, טוען הזמר פרץ כי העסקאות לא דווחו לו בזמן אמת על ידי אמרגנו לשעבר יעיש המשמש כעד מדינה. "הסכומים האמיתיים לא הוצגו לפרץ בזמן אמת והוא בוודאי לא זכה ליהנות מ-50 אחוזים מהם", בערעור האשימו הפרקליטים את מערכת המשפט בכך שפעל לרעתו של הזמר, "בית המשפט סירב לתפוס את המערכת החשבונאית של עד המדינה ושגיאה זו גרמה עוול קשה לפרץ".



כמו כן נטען, כי בחישוב הוצאות האבטחה והוצאות אחרות נפלה טעות וגזר הדין מושתת על ההנחה כי פרץ היה הרוח החיה שביסוד העלמת המס וכי עד המדינה כביכול אינו אלא כלי בידו. "בפועל הדבר רחוק מהמציאות. עד המדינה הוא עבריין מס שיטתי לאורך שנים ששלט לחלוטין במערכת החשבונאית והיה היוזם המוציא לפועל והנהנה המרכזי בפרשה".



לכתב הערעור צירפו עורכי הדין וינרוט וחדד גם קטעים מחקירתו של פרץ בהם הוא מציין כיצד נפל לכאורה לתרמית של אמרגנו שעבד עליו ושיקר לו אחרי שנתן בו 100 אחוז אמון במהלך עשר שנות עבודה משותפות.



"כל פעם שהקשו עליו, העליב או שיגר סיסמאות לאוויר"



כזכור בחודש מאי נשלח הזמר הים תיכוני לשנתיים מאסר בפועל, לא לפני ששופטת בית משפט השלום בתל אביב לימור מרגולין-יחידי הטיחה בו דברים קשים וציינה כי אינה מאמינה לעדותו. לדבריה, מדובר באדם שכל פעם כשהקשו עליו בחקירה הוא הטיח בחוקר דברים קשים , העליב אותו או שיגר סיסמאות לאוויר. "האמון הניתן בתשובותיו נמוך מאד".



במקביל לערעור שהגיש פרץ מסתבר הגישה המדינה באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בו היא טוענת לקלות העונש ומבקשת להחמיר את הענישה עם הזמר.