בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הערב (חמישי) פעם נוספת את הערעור שהגישה המשטרה והאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד בשלושה ימים. בכך ביטל בית המשפט את החלטת בית משפט השלום משלשום לשחרר את הרב ברלנד למעצר בית. בית המשפט קיבל את עמדת המשטרה שהגישה הצהרת תובע בעניינו של הרב,  המעידה על כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום כבר במהלך הימים הקרובים, בגין עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות. 

עוד קודם הדיון יצא הרב ברלנד בקריאה לחסידיו ואלפי תומכיו שלא לפגוע בשוטרים או בקציני משטרה ולא לאיים עליהם, זאת לאחר שצעיר מחסידיו איים על קצינות ועל גורמים בתקשורת. במכתב קריאה לחסידיו עליו חתם הרב ברלנד הוא ביקש שלא לגלוש לאלימות. "מישהו מתוכנו חרג מההתנהגות המופתית שעשתה קידוש ה' אדיר בכל העולם, מישהו צעיר כבן 13 מתוך כאב וסערת רגשות מובנת", נכתב. 
"הדבר גורם נזק עצום קודם כל לרב ולאחר מכן לכל הקהילה הקדושה ולתמיד הנפלאה והמכובדת שהיינו עדים לה מאז שהרב חזר ארצה", לשון המכתב. 
 

המשטרה: חרף גילו, עדיין יכול לברוח 

הרבנים, ובראשם הרב ברלנד, ציינו "אנו יוצאים בקריאה ברורה ובאזהרה חמורה לבל יהין מאן-דהו שכבוד הרב יקר לו לעשות מעשים הנוגדים בניגוד גמור לדעת תורה". 
נציגי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) המנהלת את החקירה הצליחו לשכנע את בית המשפט כי הרב ברלנד מסוגל עדיין חרף גילו לברוח מהארץ ולכן דרוש המשך מעצרו.
מנגד טענה פרקליטתו של הרב ברלנד עו"ד רחל תורן, כי אין ממש בטענות המשטרה שכן מדובר באדם חולה ומבוגר שהגיע לארץ מרצונו וזאת מבלי לנהל הליך שיפוטי בחו"ל. "צר לי על כספי ציבור שמבוזבזים על כוחות אבטחה עצומים לצורך תיק שגם אם יסתיים בהרשעה, חס וחלילה,  העונש הצפוי הינו בין מאסר על תנאי לעבודות שירות", מסרה עו"ד תורן.