כתב האישום נגד תת אלוף במיל' אופק בוכריס יתייחס גם למעשים מגונים נוספים שביצע לכאורה בא', המתלוננת הראשית בפרשה. כך דווח היום (שני) בחדשות 10. כתב האישום מפרט מעשים מגונים שביצע בוכריס החל מתאריך ה-24 לפברואר 2011, חמש שנים מתאריך הגשת כתב האישום, אך בתיק מפורטים מעשים מגונים נוספים שבוכריס ביצע לכאורה בא', שלא נכנסו לכתב האישום מכיוון שחלה עליהם התיישנות. את המשפט נגד בוכריס תנהל אל"מ שרון פנחס זגגי, התובעת הראשית של צה"ל, והיא מתכננת לזמן כ-40 עדים, בהם הפסיכולוג של א' ונהגו של בוכריס שהיה עד לחלק מהמעשים שבוצעו בא' לכאורה.



כזכור, בסוף השבוע שעבר פנה בוכריס לרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, וביקש ממנו לפרוש משירות הקבע באופן מידי. בוכריס ששוחח עם איזנקוט הסביר את פנייתו במטרה לנהל את משפטו כאזרח ולא כקצין בשירות קבע. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שקל את בקשתו של בוכריס וקיבל אותה. אתמול שוחרר תא"ל אופק בוכריס מצה"ל וסיים את שירותו באופן סופי.



"אני מסיים היום 28 שנים בהן שירתי בנאמנות את עמי ומולדתי" מסר הערב תא"ל במיל' אופק בוכריס. "אני מודה על הזכות העצומה שנפלה בחלקי, על השירות המשמעותי והמאתגר ועל ההזדמנות לפגוש את כלל רבדיה של החברה בישראל. אני מודה לפקודיי הרבים, שנענו להובלתי בשדות הקרב כמו גם בשדות האימונים, בגבולות, בצינה ובחום. חברתכם נעמה לי מאד. הפגנתם רעות אמיתית בשדה הקרב ובשגרה, חברותכם אמיתית היא. תודה למפקדיי לדורותיהם על האמון והשותפות בעשייה הצבאית המורכבת. במהלך שירותי כמפקד נפלו 24 לוחמים שלא שבו לביתם. לעולם אנצור אותם בליבי, ומבחינתי, לעולם אשאר מפקדם. בשעה זאת ולתמיד אני שולח חיבוק אמיץ ואוהב למשפחותיהם, ומאחל בריאות הנפש ובריאות הגוף לפצועים".




אישומים חמורים



לפני כשבוע וחצי הוגש כתב אישום נגד בוכריס, שמייחס לו כתב עבירות של אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה, והתנהגות לא הולמת. מהפרקליטות נמסר אז כי "כתב האישום הוגש לאחר הליך שימוע ממושך ומעמיק שנערך עם באי כוחו של הקצין", וכי "מדובר בקצין ולוחם עתיר זכויות, לכן ההחלטה התקבלה בלב כבד".



הפרשה הותרה לפרסום בתחילת חודש מרץ השנה, כשהקצין הבכיר ששימש כמפקד חטיבת גולני. על פי כתב האישום, בו מיוחסים לבוכריס 17 אישומים קשים ביותר של עבירות אינוס ומעשים מגונים, במהלך חודש אפריל, בוכריס, בהיותו מפקד החטיבה, ביצע מעשה מגונה בחיילת ששירתה תחתיו בלשכתו. בין היתר, מיוחס לו נגיעה בישבנה, במותניה, בירכיה, באגנה וברגליה, תוך כדי שהוא מלטף אותה בניגוד לרצונה. זאת כשהיא אינה מגיבה למעשיו, ואיננה נוטלת חלק פעיל בעוד שבוכריס מבצע את המעשים לשם סיפוק מיני".



בעבירת אישום נוספת מתואר מה שביצע בוכריס בקצינת מטה ששירתה תחתיו, עת שהשניים קיימו פגישת עבודה בשעת ערב מאוחרת. באחד מהמשרדים בבסיס הצמוד, בוכריס הצמיד את הקצינה לדלת הכניסה והחל לנשקה על שפתיה, תוך שהוא אומר לה שהוא אוהב את הריח שלה ושהוא מאוד אוהב אותה. בתגובה אמרה לו הקצינה: "לא, לא, אסור". בוכריס המשיך במעשיו ופתח את כפתורי חולצתה ונגע בחזה שלה תוך שהיא מנסה להתחמק ממגע איתו, רק אז הוא הפסיק ממעשיו.



כתב אישום חמור. אופק בוכריס. צילום: ראובן קסטרו
כתב אישום חמור. אופק בוכריס. צילום: ראובן קסטרו



תא"ל (מיל') אופק בוכריס (48) שימש בשנתיים האחרונות מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, לשם הגיע היישר מגבול הצפון לאחר שהקים ופיקד על אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. בוכריס קיבל את הכומתה החומה בשנת 1987, אז התגייס לחטיבת גולני ושם עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. בתחילת חודש מרץ היה אמור הקצין להיכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים של צה"ל, רק אתמול בלילה קיבלו קציני חטיבת המבצעים הודעה שהחילופים לא יתבצעו.

בוכריס המשיך להתקדם בחטיבת גולני ומונה למפקד הפלחה"ן, ולאחר כך מונה לסגן מפקד גדוד. לאחר לימודי תואר ראשון במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית, מונה לקצין האג"ם של החטיבה, מפקד גדוד 51 בגולני שם הוא גם נפצע במהלך לחימה במבצע חומת מגן אז נשלח הגדוד לג'נין. במאי 2002 פיקד בוכריס על מבצע לאיתור מעבדות נפץ ולכידת מבוקשים בשכם. במהלך הפריצה לבית, נהרג מפקד פלוגה בגדוד, ובוכריס נפצע באורח קשה מאד, לאחר שנפגע מארבעה קליעים, אחד בכל ירך, אחד בבטן ואחד בכף יד שמאל. על הקרב הזה בו נפצע קשה והשתקם הוא העניק לו הרמטכ"ל דאז שאול מופז צל"ש‏.



לאחר תקופת שיקום חזר לשירות קרבי ומונה בספטמבר 2003 למפקד יחידת אגוז. מאז קודם אופק בציר הפיקוד ועבר דרך התפקיד עליו חלם מפקד חטיבת גולני. בספטמבר 2012 נקרא כאמור על ידי גנץ לתפקיד הגדול בקריירה שלו, כשהועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. בדצמבר האחרון החליטו הרמטכ"ל ושר הביטחון לקדם את תא"ל אופק בוכריס לראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, אך לאחר שהפרשה נחשפה ועם הגשת כתב האישום, בוכריס ייאלץ להילחם על חפותו.