כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד דליי מקטה, תושב אור יהודה בן 24, בגין אונס וביצוע מעשים מגונים בצעירה בת 18, במועדון "אלנבי 40" בעיר, לפני כשבועיים. מכתב האישום עולה כי הנאשם ניצל את שכרותה של הצעירה, גרר אותה בכוח לתא השירותים ושם ביצע בה את זממו, חרף התנגדותה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, ב-11 באוגוסט, יצאה הצעירה לבלות עם חברים בבר ברחוב אלנבי בתל אביב, שם שתתה משקאות אלכוהוליים. בחלוף מספר שעות, הגיעה למועדון "אלנבי 40", שם המשיכה בשתיית משקאות משכרים. בסביבות השעה 06:40, נכנס מקטה למועדון והתקרב אל הצעירה, שישבה על הבר. הוא הציע לה שתרקוד עמו וסימן לה לבוא לעברו. הצעירה טענה שאינה יודעת לרקוד, אך מכתב האישום עולה כי לאחר שהנאשם סימן לה לבוא לעברו, קמה ממקומה והתקרבה אליו, במחשבה שהוא מוביל אותה לרחבת הריקודים ובכוונתו ללמד אותה לרקוד.



אלנבי 40. צילום: יח"צ
אלנבי 40. צילום: יח"צ



לאחר מכן הוביל הצעיר את המתלוננת אל עבר מסדרון שגבל בתא שירותים, נכנס לתא וסימן לה להיכנס איתו. הצעירה סירבה והנאשם תפס את ידה ומשך אותה אל תוך תא השירותים. שם, הצמיד את גופה של לדלת, ניסה לנשק את פיה וכשסובבה את פניה, נישק את לחיה ואת צווארה. הצעירה ביקשה מהנאשם שיחדל ממעשיו ואמרה לו שהיא לסבית וכי אינה מעוניינת במגע עמו. אך הוא המשיך במעשיו, הרים את חולצתה ונישק את פלג גופה העליון, חרף התנגדותה.



בהמשך, ניסה מקטה מספר פעמים נוספות להרים את חולצתה של המתלוננת, בעוד שהיא החזיקה בה וניסתה למנוע ממנו להרימה. למרות זאת, הכניס הנאשם ידו מתחת לחולצתה, כשהצעירה חוזרת על בקשתה כי יעזוב אותה לנפשה. אחר כך פתח את כפתורי מכנסיה, תוך שהיא החזיקה בהם בחוזקה והדפה את הנאשם מעליה. מקטה המשיך במעשיו והוריד את מכנסיה, בעוד היא מעלה אותם מספר פעמים, עד שהוריד אותם מעליה. אז הוריד מקטה את מכנסיו ואת תחתוניו ואנס את המתלוננת. לאחר מכן, ביצע בה מעשה סדום.



שינה את גרסתו שלוש פעמים


מבקשת המעצר עולה כי מקטה נחקר פעמיים, הכחיש שביצע במתלוננת עבירת מין וטען שהלך עם המתלוננת, בהסכמתה המלאה, לתא השירותים כדי לשוחח. בחקירתו השלישית שינה את גרסתו, אישר שקיים יחסי מין עם המתלוננת, אך טען שאלו היו בהסכמתה המלאה. בעברו הרשעה בביצוע מעשה מגונה מ-2012. "הדמיון הברור בין שני המעשים מעיד כאלפי עדים על המסוכנות המינית הנשקפת מהמשיב", נכתב בבקשת המעצר.



בין הראיות שצפויה הפרקליטות להציג בבית המשפט: עדותה של המתלוננת, עדותה של חברה שהייתה עם הצעירה במועדון, אותה שיתפה המתלוננת באשר אירע בתא השירותים, מסרון ששלחה המתלוננת לחברה, מספר שעות לאחר האונס, המעיד לכאורה על מצבה הנפשי הקשה, הודעותיהן של חברות נוספות של המתלוננת המעידות על מצבה הנפשי בימים שלאחר האונס וכן עימות שנערך בין המתלוננת למקטה.