דליי מקטה, שהואשם היום (שלישי) באונס נערה בת 17 וחצי במועדון אלנבי 40 בתל אביב לפני כשבוע וחצי, כבר נחשד בעבר במעשה דומה. ב-2012 טענה צעירה כי מקטה אנס אותה בעירו אור יהודה, אולם סעיף האישום שונה במסגרת הסדר טיעון למעשה מגונה. מקטה הורשע במעשה, אולם בית המשפט נמנע מלגזור עליו עונש מאסר בפועל והסתפק במאסר על תנאי, זאת, בין היתר כדי לא לפגוע בסיכוייו לשרת בצה"ל. 



על פי כתב האישום שהוגש אז, הוא והמתלוננת נפגשו בבית כנסת באור יהודה במסגרת חגיגות "שבת חתן". במהלך המפגש היו השניים תחת השפעת אלכוהול, ויצאו לשוחח בחניון תת קרקעי סמוך לבית הכנסת, שם המשיכו לשתות משקאות משכרים. כעבור זמן קצר, ביקשה המתלוננת ממקטה לחזור לבית הכנסת, אך הוא סירב ובין השניים התפתח מאבק במהלכו הוא ביצע בה מעשה מגונה, למרות תחנוניה כי יחדל. 



שופט בית המשפט המחוזי, צבי גורפינקל, ציין בהחלטתו כי לנאשם, שהיה אז בן 20, אין הרשעות קודמות, כי הוא הביע חרטה וצער וביקש סליחה על מעשיו שנבעו מהיותו שתוי. עוד ציין השופט את נסיבות חייו של מקטה אשר עלה מאתיופיה בגיל 14, למד בפנימיות ועבד כדי לפרנס את משפחתו וכן כי הוא מבקש להתנדב ליחידה קרבית בצה"ל. שירות המבחן התרשם באותה תקופה כי מקטה "אינו סובל מסטייה מינית, או מהתמכרות לאלכוהול, אולם הוא חסר ביטחון, מגלה קושי להבין את משמעות התנהגותו ונוטה להשליך חלק מנסיבות ההתרחשות על המתלוננות". 



מועדון אלנבי 40. צילום: אלוני מור
מועדון אלנבי 40. צילום: אלוני מור



שירות המבחן המליץ להרשיעו ולכן הרשיע אותו השופט, אך קבע כי "מאחר שהגיוס לצבא עומד להיעשות בקרוב, אינני מוצא מקום להטיל עונש של מאסר". השופט גזר עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי, ו-5,000 שקלים פיצוי למתלוננת. כפי שעלה מכתב האישום היום הוא ביצע מעשה חמור פעם נוספת. "הדמיון הברור בין שני המעשים מעיד כאלפי עדים על המסוכנות המינית הנשקפת מהמשיב", נכתב היום בבקשת המעצר.



כאמור, היום הואשם מקטה בבית המשפט המחוזי בתל אביב באונס ובביצוע מעשים מגונים בצעירה נוספת במועדון "אלנבי 40" בעיר, לפני כשבוע וחצי. מכתב האישום עולה כי הנאשם ניצל את שכרותה של הצעירה, גרר אותה בכוח לתא השירותים ושם ביצע בה את זממו, חרף התנגדותה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.