הם סמכו עליו עם כספם, הוא רימה אותם: בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את עורך הדין מיכאל שר, שהתמחה בתחום הנדל"ן, בגניבת כספי לקוחותיו, במשיכת המחאה ללא כיסוי ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. עורך הדין שר השתמש בידע המשפטי שלו כדי לנסות לחמוק מהקראת הכרעת הדין בעניינו, אותה כתב השופט עודד מודריק, שכבר פרש מאז לגמלאות. אך היום, יותר מחצי שנה לאחר שנכתבה בידי השופט מודריק, הוקראה הכרעת הדין לשר בבית המשפט, על ידי השופט בני שגיא.



את האישום הראשון כינה השופט "שליחת יד מובהקת בכספו של אחר". שר הורשע בכך שכשפעל ככונס נכסים לצורך ביצוע עסקת של מכר דירה, קיבל מקונה הנכס למעלה מחצי מיליון שקל. כשביקש הקונה להשיב את כספו, שר התחמק מכך, ובשלב מסוים מסר ללקוח המחאה בסך 300,000 שקלים, ביודעו כי אין לו כיסוי. לבסוף השיב ללקוח את כספו, מתוך הכסף של נשוא האישום השלישי.



באישום נוסף של גניבה בידי מורשה הורשע שר, בכך שנטל 590,000 שקלים מזוג שייצג בעסקה לקניית דירה, לאחר שלא הצליחו לגייס הלוואה לשם השלמת מחיר הרכישה של הדירה. שר הציע שהכסף יופקד בידיו כנאמן. משהתעורר חשדה של האישה, שכספה אינו מוחזק בנאמנות כראוי, ביקשה לראות את חשבון הבנק שבו מוחזק הכסף. "הנאשם החל לזרות חול בעיניה ולדחות אותה בלך ושוב". כספה הוחזר רק לאחר שאיימה לפנות למשטרה.



עוד הורשע שר בכך שגנב 1,300,000 שקלים מאישה שעמה ניהל מערכת יחסים רומנטית, אותם הפקידה אצלו ב"נאמנות", במסגרת עסקה למכירת דירתה. חלק מהכסף שימש את שר להשיב כספים להשיב כספים ללקוחו מהאישום הראשון. בעשותו כן ידוע ידע שהכסף לא יחזור לעולם", כתב השופט.



שר הורשע גם בכך שלקח כ-105,000 שקל מבני זוג, לאחר שהציג להם מצג שווא שהכסף האמור ישמש כמקדמה לרכישת נכס מקרקעין בקנדה וכן סכום של 120,000 שקלים, שהופקד אצלו בנאמנות. "בשלב זה של כתיבת הכרעת הדין אינני יודע אם הנאשם יתייצב להקראת הכרעת הדין", כתב השופט מודריק בשולי הכרעת הדין. ראיות בטוחות נמצאו בידי כדי לקבוע את אשמתו".



סנגוריו של שר, עורכי הדין עמית בר וליזי שובל, מסרו: "לטעמנו מדובר בהכרעת דין שניתנה בלא סמכות. מי שכתב את הכרעת הדין הוא שופט אחר והמשפט היה צריך להמשיך מהמקום בו הוא הפסיק. מצב בו שופט אחד השתמש בהכרעת דין של שופט אחר אינו חוקי, ובכוונתנו לערער על כך".