דוד עמר, תושב ירושלים בן 21, הואשם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בעיר בעבירות הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בקלות ראש או ברשלנות, עקיפה לפני מעבר חצייה ועבירות נוספות, בגין התאונה בשבוע שעבר בצומת בר אילן, בה נפצע ילד בן שש באורח בינוני. מכתב האישום עולה כי עמר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה ובכל זאת הורשע בעבר בנהיגה ללא רישיון, ונידון לעבודות שירות. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר התאונה, עמר עצר את הרכב, ירד והבחין בקטין כשהוא מדמם על הכביש, חזר לרכב, המשיך בנסיעה מהירה ועזב את המקום.



כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, ב-19 באוגוסט בשעת ערב, נהג הנאשם ברכב יחד עם אחיו וחבר נוסף. כשהגיע לצומת בר אילן מכיוון שדרות גולדה מאיר, עקף במהירות רכב אחר שעמד לפני מעבר החצייה על מנת לאפשר להולך הרגל בן השש לחצות את הכביש. בעת שעמר ביצע את העקיפה במהירות, פגע בילד, אשר הועף באוויר והוטח על הכביש מעוצמת המכה.


נהג פוגע בילד בן 6

לאחר הפגיעה, עמר עצר את הרכב, ירד והבחין בילד, "כשהוא על הכביש, נושם, עיניו פקוחות ומדמם מראשו. מיד לאחר מכן חזר הנאשם לרכב, המשיך בנסיעה מהירה ועזב את המקום". כתוצאה מהפגיעה, הילד הובהל לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מחבלות בראשו ובאזורים שונים בגופו, ואושפז לטיפול אינטנסיבי במסגרתו קיבל בין היתר טיפול ללחץ תת גולגלתי מוגבר.




"נהג בקלות ראש"


"במעשיו היה הנאשם מעורב בתאונה שבה נגרמה לאדם חבלה חמורה, ולא עצר או הזעיק עזרה", נכתב בכתב האישום. "בנוסף לכך נהג עמר ברכב כאשר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, נהג ללא פוליסת ביטוח, נהג בקלות ראש או ברשלנות, עקף רכב אשר עמד בסמוך למעבר חציה ולא אפשר חציית הולכי רגל את הכביש".



מבקשת המעצר עד תום ההליכים, עולה כי רק בחודש שעבר הורשע עמר בשלושה סעיפי נהיגה ללא רישיון, נהיגה בזמן פסילה ואי ציות לרמזור, ונידון לשישה חודשי עבודות שירות ושבעה חודשי מאסר על תנאי. "המשיב נהג פעם אחר פעם למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה", נכתב בבקשה. "העובדה שקיים מאסר על תנאי המרחף מעל ראשו, ופסילה על תנאי, לא מנעה ממנו לשוב ולבצע עבירות דומות".



עוד עולה כי נגד עמר עומדים שני כתבי אישום בגין אלימות. בכתב אישום מ-2015 יוחסו לו תקיפה וגרימת חבלות של ממש לשתי נשים לשתי נשים וב-2013 הוא הואשם בתקיפת שוטרים.