כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אלכסיי גרייז , מאבטח בן 32 מאילת בגין התעללות בבעלי חיים. "במהלך תקופה ממושכת, נוכח סכסוך שכנים הנוגע לכלבים, הנאשם מתאכזר אל הכלבים בכך ששופך עליהם חומר נוזלי אשר גורם לפציעתם הקשה וגורם להם לסבל רב, תוך התאכזרות וללא רחמים" כך צוין בבקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגשה יחד עם כתב האישום על ידי יחידת התביעות של משטרת ישראל נגד גרייז.



לפני כשבוע התקבלה תלונה במשטרת ישראל וצורף לה סרטון ממנו עלה חשד כי הנאשם שופך מחלון ביתו חומר נוזלי לא מזוהה על כלבים של שכנו, הנמצאים בחצר שמתחתיו.



צוות בלשים של משטרת ישראל הגיע למקום לאתר את הדירה ואת החשוד ולאסוף ראיות. בהמשך נכנסו הבלשים לביתו, לאחר שתחילה סרב לפתוח את הדלת ולאחר מכן עצרו את החשוד. בסיום חקירה של שבוע נאספו ראיות לכאורה נגד החשוד בעבירות של התעללות בבעל חיים בארבעה מקרים שהתרחשו לפני כשבוע וחצי.



בבקשה למעצר עד תום ההליכים הודגש כי "הנאשם מסרב לשתף פעולה באופן מלא ומוסר לחוקר תשובות תמוהות ולא ענייניות, תוך שהוא משקר מעת לעת ביחס לפרטים הקושרים אותו לביצוע העבירות".



חנק ותלה כלבה קטנה


האישום היום מתרחש כחמישה חודשים לאחר שכתב אישום חמור הוגש בבית משפט השלום בירושלים נגד אחמד סלמאן (37) תושב בית צפפה שתועד מתאכזר בצורה קשה אל כלבה קטנת ממדים מסוג פקינז. סלמאן תועד כשהוא מניף את הכלבה מספר פעמים באוויר תוך שהוא מטיח אותה ברצפה, תולה אותה מהרצועה, בועט ודורך על ראשה באכזריות.



במזל, הכלבה לא מתה כתוצאה מההתעללות הקשה, אך נותרה צולעת והועברה לטיפול. מעצרו של הנאשם הוארך עד תום ההליכים נגדו. מהמשטרה נמסר: "רואים את האירוע בחומרה ונמצה עמו את הדין עד תום, במלוא החומרה המתבקשת".



תיעוד התעללות בכלבה. צילום מסך
תיעוד התעללות בכלבה. צילום מסך