כתב אישום נגד מחבל נוסף בגל הטרור הנוכחי: אחמד עשאייר, תושב שכונת א- טור במזרח ירושלים, הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, בדקירתו של צעיר חרדי מחוץ למכולת בשכונה, וכן ביידוי אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים במהלך התפרעות שהתרחשה בעקבות הריגתו של תושב השכונה על ידי כוחות הביטחון. כמו כן, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של עשאייר, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים ומייחס לו עבירה של חבלה בכוונה מחמירה, עולה כי ב-11 באוגוסט, שהה עשאייר סמוך למכולת ברחוב אלעדויה שבשכונת א-טור בעיר. הוא הבחין בצעיר בעל חזות חרדית יוצא מהמכולת ותקף אותו באמצעות כלי חד, אשר עד היום לא ברור מהו. הוא דקר אותו בעורפו ובעמוד השדרה, כשמצבו הוגדר אז בינוני ונמלט מהמקום.



ניסיון חבלה בנסיבות מחמירות


על פי סעיף אישום נוסף, באפריל האחרון, נהרג תושב א-טור עלי מאבו ר'נאר, לאחר שניסה לדקור שוטר. בעקבות זאת, החלו התפרעויות בשכונה, במהלכה יידו מתפרעים רעולי פנים אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה אשר היו במקום. "הנאשם השתתף בהתפרעות כשהוא רעול פנים. זרק בקבוקי תבערה וזיקוקים וכן ויידה לעבר כוחות מספר אבנים לעבר השוטרים", נכתב בכתב האישום. בשל כך, מיוחסות לו עבירות של ניסיון חבלה בנסיבות מחמירות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.



כזכור, לפני כשבוע הותר לפרסום על מעצרו של עשאייר, שהתאפשר לאחר חקירה משותפת על המשטרה והשב"כ. 

זירת הפיגוע בירושלים. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה