כתב אישום יוגש נגד בועז הרפז בפרשת זיוף המסמך שנודעה כ"פרשת הרפז". בשבועות האחרונים הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב לבאי כוחו של הרפז, כי היא דוחה את טיעוניו בשימוע שנערך לו בפני פרקליט מחוז תל אביב. המשמעות היא כי הפרקליטות צפויה להאשימו בגין חלקו בפרשה. חשודים רבים נחקרו באזהרה במסגרת הפרשה הסבוכה, בה עדיין רב הנסתר על הגלוי ומניעיו של הרפז לכאורה עדיין אינם ברורים.


 


פרשת הרפז החלה כפרשת גלנט, ובה נחשף מסמך שיצא לכאורה ממשרדו של איש יחסי הציבור אייל ארד. המסמך נחשף לראשונה בשנת 2010 באולפן שישי של חדשות ערוץ 2 ובו אסטרטגיה לכאורה לבניית תדמית חיובית ליואב גלנט, שהיה אז מועמד להחליף את הרמטכ"ל גבי אשכנזי. המסמך שעורר סערה בציבור בישראל ובצמרת צה"ל, התגלה כמזויף.




הפרשה שהסעירה את צמרת צה"ל. בועז הרפז, ארכיון. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90



הרפז נחקר אז במשטרה בחשד כי זייף את המסמך וכי הוא מי שהעביר את המסמך לארז וינר, שהיה אז עוזר הרמטכ"ל. בסיום החקירה המליצה המשטרה לסגור את התיק והרפז היה היחיד שהפרקליטות הודיעה על כוונה להאשימו. בכוונתה כעת להגיש נגדו כתב אישום, וזאת בכפוף לשימוע בו נדחו טיעוניו. 



לדבריו של עורך הדין עמית חדד ממשרדו של יעקב וינרוט, הפרקליטות קיימה להרפז הליך טרום שימוע בלבד, כזה שנועד לברר אם ניתן לייתר את השימוע: "עמדנו על כך שלצורך שימוע נקבל לידינו חומרים שטרם הגיעו אלינו. לשיטתנו עדיין לא התקיים שימוע וממילא קשה להבין איך טענותינו בשימוע שלא התרחש נדחו. בכוונתנו לפנות בימים הקרובים לפרקליטות בצורה מסודרת ולהביע את טענותינו".