בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שלשום כי פרקליט הצמרת לשעבר רונאל פישר, הנאשם בשורת עבירות מתחום השוחד, מוחזק במעצר בית באיזוק אלקטרוני בניגוד לחוק. השופטת קבעה כי התקופה המרבית של החזקתו של פישר במעצר אלקטרוני תמה ומאחר שהמדינה לא פנתה לבית המשפט העליון בבקשה להאריכה, המשך החזקתו של פישר אינו חוקי. עם זאת, אישרה השופטת עיכוב ביצוע ל-48 שעות, על מנת לאפשר לפרקליטות לערער על החלטתה. על פי ההחלטה, פישר ימשיך לשהות במעצר בית בבית חמותו בתל אביב, אך ללא האיזוק. 

פישר נעצר לראשונה באפריל 2015. שבועיים לאחר מכן הגישה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. אולם בית המשפט העליון קבע בחודש יולי באותה שנה, כי פישר ישוחרר למעצר בית, בתנאים של איזוק אלקטרוני. אחרי ששהה 71 ימים במעצר ו–410 ימים במעצר בפיקוח אלקטרוני, הגיש פישר לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לשחררו מהאיזוק.
בבקשה נטען כי לפי התחשיב הקבוע בחוק, ומאחר שמח"ש לא הגישה בקשה להארכת מעצרו באיזוק אלקטרוני, חלף המועד בו קיימת סמכות להשאיר אותו במעצר כזה. כמו כן, הוא טוען כי יש למנות את הימים מנגד טענה מח"ש, כי יש למנות את ימי המעצר האלקטרוניים באופן שווה לימי המעצר בפועל וכי מניין הימים שניתן להחזיקו במעצר אלקטרוני יחלוף בנובמבר. 


ישוחרר מהאזיק האלקטרוני. רונאל פישר. צילום: פלאש 90

השופטת עירית כהן קיבלה את טיעוניו של פישר ודחתה את טיעוני מח"ש. "טענת המשיבה, לפיה יש למנות יום מעצר מאחורי סורג ובריח כשווה ערך ליום מעצר בית בפיקוח אלקטרוני, איננה עולה מלשון החוק", כתבה בהחלטתה. "לאור המסקנה אליה הגעתי בנוגע למניין ימי המעצר, אני מקבלת את טענת המבקש, לפיה התקופה המרבית של המעצר הסתיימה ומאחר שהמשיבה לא פנתה לבית המשפט העליון בבקשה להאריך את המעצר, בטל הפיקוח האלקטרוני".
ביוני 2015 נכנס לתוקפו "חוק הפיקוח האלקטרוני", המסדיר את מעמדם של מי שעצורים במצב זה. מעצר בפיקוח אלקטרוני הוא למעשה מעצר בית, בו מוצמד לקרסול המפוקח אזיק אלקטרוני, המנטר באופן רציף ומשדר למקלט על הימצאו של המפוקח בכל רגע נתון בגבולות הגזרה שנקבעו עבורו. יתכן שההחלטה בעניין פישר תוביל עצורים נוספים בתנאים אלה, לתבוע את חישוב מניין הימים, כפי שקבעה השופטת כהן.