הזווית המשפטית: בנימין בן אליעזר נפטר היום (ראשון) בתחילתו של משפט שהיה אמור להתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הואשם שר הביטחון לשעבר בגין שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בן אליעזר הואשם כי בשנים בהן כיהן כחבר כנסת וכשר, דרש וקיבל לכיסו סכומי כסף של 2,250,000 שקלים מאנשי עסקים, תמורת פעולות הקשורות בתפקידיו. עורך דינו ביקש להזכיר שבן אליעזר הלך לעולמו כאדם זכאי.



בחודש שעבר הכיר בית המשפט המחוזי בכך שבן אליעזר אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו. את ההחלטה קיבל השופט בני שגיא, לאחר ששני הצדדים, ההגנה והתביעה, הגישו לבית המשפט חוות דעת רפואיות, לפיהן מצבו הרפואי קשה ביותר והוא אינו כשיר לעמוד לדין. השופט שלח את הצדדים להתדיינות, בניסיון להגיע בעקבות זאת הגיש בן אליעזר בקשה נוספת לעיכוב ההליכים המשפטיים, אחרי שבקשתו הקודמת נדחתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, באפריל האחרון. הבקשה טרם הועברה מהפרקליטות ליועץ והיום כאמור, הגיעה הבשורה המרה על מותו.

בנימין (פואד) בן אליעזר כשהיה יו"ר מפלגת העבודה. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ
בנימין (פואד) בן אליעזר כשהיה יו"ר מפלגת העבודה. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ



השופט שלח את הפרקליטות וההגנה במשפט להידברות בדבר המשך ההליכים המשפטיים נגד הנאשמים האחרים, שהתעכבו בשל מצבו של בן אליעזר. נכון לעכשיו, משפטם של אברהם נניקשווילי, ג'קי בן זקן, רוי מוצפי, צ'רלי יהודה ומנהלת לשכתו לשעבר של בן אליעזר, איילת אזולאי, נמשך. בפרקליטות בוחנים כיצד ישפיע מותו על המשך ההליכים.



עורך הדין יעקב וינרוט, ששימש סנגורו של בן אליעזר, ביקש להזכיר כי שר הביטחון לשעבר לא הורשע בעבירה פלילית: "פואד בן אליעזר נפטר מין העולם כשהוא זכאי", אמר ל"מעריב אונליין". "זוהי מצוות המחוקק. הוא נפטר כשכל תהילתו עומדת לו. חשבנו שבסוף ימיו, המדינה תהיה נדיבה מספיק כדי לעכב את ההליכים נגדו, אבל הדבר הזה נמשך ונמשך ונמשך, ופואד הלך לעולמו. בוודאי שמצבי דחק נפשי הם בעלי השפעה על בריאותו של אדם, אבל אני לא רופא ולא מאשים אף אחד חלילה. רק שחבל שהדברים הגיעו לאן שהם הגיעו. חבל על דאבדין".