מטען חבלה ברכב בדרך לגן: שני תושבי ג'לג'וליה הואשמו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי ניסו לרצוח ביולי האחרון את שמעון (סימו) מלכה, בכיר בארגון הפשיעה בעיר, על ידי הנחת מטען חבלה ברכבו. המטען התפוצץ דקות אחדות לאחר שהוריד את בנותיו בבית הספר ובגן ופצע אותו באורך בינוני. הפרקליטות ביקשה היום להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



בתחילה נעצר גם "ראש הכנופיה הירושלמית", איציק בר מוחא, בחשד למעורבות במעשה, אולם הוא שוחרר, וכעת הואשמו רק ה"מוציאים לפועל" של ניסיון החיסול.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, הנאשמים, אחמד מסרוואה (26) ואמיר אבו דיב (18), קשרו קשר לרצו את מלכה, באמצעות הפעלת מטען חבלה ברכבו. ב-27 ביולי, בשעות הבוקר המוקדמות, נסעו מבתיהם בג'לג'וליה לביתו של מלכה, בשכונת הר חומה בירושלים, וארבו לו שם. בנסיבות לא ידועות, אל תחתית רכבו מסוג סיטרואן ברלינגו, הוצמד מטען חבלה בעל מערכת הפעלה חשמלית, הניתנת להפעלה מרחוק.

ניסיון חיסול על רקע פלילי בירושלים


הרכב שפוצץ. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה




חיכו שהבנות ירדו מהרכב


סמוך לשעה 8:00 בבוקר יצא מלכה מביתו, יחד עם שתי בנותיו. השלושה נכנסו לרכב ונסעו תחילה לגן ילדים בהר חומה, שם הוריד מלכה את אחת מבנותיו. לאחר מכן המשיך בנסיעה לבית ספר בשכונת אבו טור, שם הוריד את בתו השנייה. כל אותה העת, במשך חמישה קילומטרים, עקבו אחריו הנאשמים ברכבם. לאחר שעזב את בית הספר, המשיכו אחריו עוד מאות מטרים, וכשהגיע לצומת הרחובות דרך חברון ודוד רמז, הפסיקו לעקוב אחריו ונסעו צפונה בדרך חברון.



כשתי דקות לאחר מכן, כשמלכה הגיע לרחוב מאפו, הפעילו הנאשמים את מטען החבלה, באמצעות טלפון סלולרי שהיה ברשותם. מטען החבלה התפוצץ בעוצמה רבה, כשבמקום נמצאים עוברים ושבים ודיירי בניינים סמוכים. למלכה נגרמו שברים ברגליו ורסיסים חדרו לבטנו. הוא אושפז במשך שבועיים בבית החולים. מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה, כי בידי הפרקליטות ראיות לכאורה בדמות איכוני טלפון סלולריים, מצלמות אבטחה ועוד. "המעשה המיוחס למשיבים ונסיבות ביצוע העבירות, מעידים על מסוכנותם ועל חשש ששחרורם יסכן את שלום וביטחון הציבור", נכתב בבקשה.