גורמים בפרקליטות ובמשטרה שוחחו היום (שני) עם עורך הדין המייצג את אופיר בן אליעזר, בנו של בנימין (פואד) בן אליעזר, והגיעו עמו להסכם לפיו הוא יורשה להגיע להלוויית אביו כשמיד עם סיומם של ימי השבעה הוא יובא לחקירה. הבן אמור לנחות בישראל היום ולכל המאוחר מחר ולא מן הנמנע שהוא יוזמן לחקירה בתום ימי השבעה. בסופו של דבר החליט אופיר בן אליעזר כי לא יגיע להלוויה.



לצד האפשרות כי יזומן לחקירה, השתתפותו בהלוויה היא בהסכמת המשטרה. נציין כי נגד אופיר בן אליעזר תלוי ועומד צו מעצר לאחר שהוא הוכרז כדרוש לחקירה במסגרת הפרשה שהתנהלה נגד אביו ובגינה כבר הוגש כתב אישום בגין שוחד נגד האב המנוח. פרשת הכספים, שבגינה נחקר הבן התמקדה בעבירות מרמה והלבנת הון בכל הקשור להעברות הכספים לחשבונו של אביו. 



בנו של בן אליעזר מתגורר בארצות הברית ובמהלך החקירה הוא עבר חיקור דין במקום מושבו. לאחר שנדרש שוב לחקירה ונמנע מלהגיע לישראל, הכריזה עליו המשטרה כדרוש. אתמול, כאמור, לאור ההודעה על פטירתו של האב בן אליעזר, יצרו גורמים בפרקליטות ובמשטרה קשר עם פרקליטו של הבן, והתחייבו בפניו, כי יאפשרו לו להשתתף, בהלוויית אביו וכי הוא יובא לחקירה עם תום שבעת ימי האבל. בנו של בן אליעזר טרם החליט האם יגיע להלוויית אביו, בשל אותו צו שתלוי ועומד נגדו. אולם יחד עם זאת, לאור הבטחת החוקרים, הנטייה של מקורביו היא לשכנע אותו להשתתף בהלוויית אביו.



ניידת משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90
ניידת משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90




כתב אישום חמור


כזכור, בן אליעזר הלך לעולמו בתחילתו של משפט שהיה אמור להתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הואשם שר הביטחון לשעבר בגין שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בן אליעזר הואשם כי בשנים בהן כיהן כחבר כנסת וכשר, דרש וקיבל לכיסו סכומי כסף של כשני מיליון שקלים מאנשי עסקים, תמורת פעולות הקשורות בתפקידיו. 



בחודש שעבר הכיר בית המשפט המחוזי בכך שבן אליעזר אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו. את ההחלטה קיבל השופט בני שגיא, לאחר ששני הצדדים, ההגנה והתביעה, הגישו לבית המשפט חוות דעת רפואיות, לפיהן מצבו הרפואי קשה ביותר והוא אינו כשיר לעמוד לדין. השופט שלח את הצדדים להתדיינות, בעקבות זאת הגיש בן אליעזר בקשה נוספת לעיכוב ההליכים המשפטיים, אחרי שבקשתו הקודמת נדחתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, באפריל האחרון. הבקשה טרם הועברה מהפרקליטות ליועץ ואתמול כאמור, הגיעה הבשורה המרה על מותו.