פחות משבוע אחרי שטען בבית המשפט כי המשטרה נטפלת אליו, הגיש היום (רביעי) העבריין עמיר מולנר בבית משפט השלום בתל אביב תביעה אזרחית כנגד משטרת מרחב דן וארבעה השוטרים שעצרו אותו לחקירה. בכתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין רונן רבי ואבישג הלאלי, מבקש מולנר להורות למשטרה ולשוטרים לשלם לו פיצוי כספי של 2.5 מיליון שקלים, הסכום המקסימלי שמתאפשר לדרוש בבית משפט השלום.



לטענת מולנר, כפי שעולה מהתביעה, השוטרים האמורים עצרו אותו שלא כדין וללא כל סיבה מוצדקת בטענות שווא, החזיקו במשך שעות ארוכות ותוך שהם מונעים ממנו תנאים אנושיים מינימליים, כמו ללכת לעשות את צרכיו. "התובע הוחזק כאמור במשך שעות ארוכות בתחנת המשטרה מבלי שהתאפשר לו, חרף בקשותיו החוזרות ונשנות, לעשות את צרכיו עד שנאלץ לעשות את צרכיו בחדר בתחנת המשטרה לעיניו של אחד השוטרים אשר צפה בו. השוטר אף צילם ותיעד את התובע באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו, תוך פגיעה קשה בפרטיותו", נכתב בכתב התביעה.



לטענת עורכי הדין רבי והלאלי, מולנר הוחזק בתחנה הרבה מעבר לשעות המותרות בחוק כמעוכב, כאשר רק לאחר עיכוב של למעלה משמונה שעות ניתן צו מעצר בעניינו. "במדינת חוק אשר מעלה על נס כיבודן של זכויות אדם בסיסיות, לא נוהגים כך בבני אנוש", נכתב. עוד הוסיפו כי "הנתבעים וביניהם משטרת ישראל, אשר הינה חלק ממדינת ישראל, רמסו את זכויותיו של התובע כבן אדם תוך התרשלות חמורה והפרה של חוקי המדינה".



תובע את השוטרים. עמיר מולנר. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90




כפי שעולה מהתביעה, ב-30 באוגוסט השנה, סמוך לשעה 09.00 בבוקר, נהג מולנר ברכב מסוג לנד קורזר יחד עם שלושה ממכריו. לדבריו, בעת שהגיע לכניסת חניון תת קרקעי בבניין מגוריו ובעודו יוצא מהרכב אחרי שחנה אותו, הגיע אחד השוטרים לבוש במדים ורכוב על אופנוע ומבלי שהזדהה בפניו ביקש שיציג רישיונות. לטענת מולנר, הוא הציג מיד רישיונות, אולם השוטר הזעיק תגבורת בקשר. מיד הגיעו למקום שוטרים, ביניהם מפקד אגף התנועה במרחב דן (שהוא גם אחד הנתבעים) שהחל בחיפוש ברכב.



מולנר טען כי במשך שעתיים הוא עוכב בחניון ולמרות שביקש לעלות לביתו אפילו בליווי שוטר כדי להטיל את מימיו, הביעו השוטרים התנגדות וזאת בטענה שאינו משתף עימם פעולה. "התובע שהינו אדם מאמין, נדהם מדברי הנתבעים ומפאת הצניעות ומאחר ומדובר בבניין מגורים בו יכולים היו להבחין בו שכניו, הוא נמנע מלעשות את צרכיו", נכתב.



מאוחר יותר נלקח מולנר לתחנה שם עוכב במשך שעות, במהלכן הטיל את מימיו כאמור במשרדי החקירות. בית המשפט שחרר אותו כבר בבוקר וזאת אחרי שטען כי המשטרה רודפת אחריו.




עורך הדין רונן רבי