פרשת השוחד בעיריית נתניה: בית המשפט האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרה של ראשת העיר נתניה מרים פיירברג בחשד כי בנה עו"ד צפריר פיירברג ובעלה לשעבר אליהו פיירברג קיבלו לטובתה כספי שוחד וטובת הנאה מקבלנים בהיקפים הנעמדים במיליוני שקלים. על פי החשד, מדובר במתן הקלות על ידי ראשת העיר בחתימה על היתרים לפרויקטים נדל"ניים, בתמורה לקבלת שוחד בין במישרין ובין על ידי גורמים אחרים. 



כאמור, לדיון בבית המשפט הגיע בנה של ראשת העיר, עו"ד צפריר פיירברג, וכן עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו, העצורים גם הם במסגרת הפרשה. מעצרה של פיירברג הוארך עד יום שלישי, פחות משמונת הימים שדרשה המשטרה, ואילו מעצרם של גוגיג וטטרו הוארך עד יום רביעי. שינוי במעמדם יישקל בהמשך. גם הפעם סירבה ראשת עיריית נתניה להיכנס לאולמו של השופט מיכלס כל עוד צלמי התקשורת נמצאים באולם. רק אחרי שנתבקשו לפנות את האולם ניאותה פיירברג איכר להיכנס לאולם בלוויית שב"ס.



הקבלן אברהם תשובה ממקימי פרויקט "קורל" בנתניה החשוד במתן שוחד לפיירברג, שוחרר על ידי בית משפט השלום בראשון לציון למעצר בית מלא בן 15 ימים אחרי שחתם על ערבות עצמית. בסיום המעצר ייאסר עליו להגיע אל משרדי העירייה למשך 60 ימים נוספים וכן ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. ההחלטה על שחרורו התקבלה בהסכמה אליה הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה וסנגוריו של תשובה עורכי הדין, מוטי לזר, רות ליטבק וקובי פלומו. 




פרויקט "קוראל" בנתניה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
פרויקט "קוראל" בנתניה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90




מרים פיירברג העבירה את השבת האחרונה מאחורי סורג ובריח לאחר שבקשתה ביום חמישי לשחרור ממעצר נדחתה. עם זאת, מעצרה קוצר ביום, עד ליום ראשון הנוכחי, כאמור. בדיון שנערך ביום חמישי השופט יקואל בחן את הראיות שבידי המשטרה ולאחר שסבר כי פיירברג עלולה לשבש 28 מתוך 34 פעולות החקירה באם תשוחרר, טען כי "קיים חשד סביר הקושר את העוררת לחשדות המיוחסים לה. אין אלו חשדות בעלמא וקיים חשד לשיבוש מהלכי חקירה". בהמשך הרחיב ואמר כי "העדפתי את האינטרס הציבורי שבניהול החקירה בלא שיבושה על פני האינטרס הפרטי של העוררת והפגיעה בחירותה".



במהלך החקירה התבסס החשד לפיו ראשת עיריית נתניה וכן סגנה שמעון שר, שמכהן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר, לקחו שוחד מקבלנים ומיזמים, ובתמורה קידמו פרויקטים בעירייה כאשר הפרויקט המרכזי שאליו מתייחסת החקירה הינו פרויקט קורל בבעלות הקבלן אברהם תשובה. בבית המשפט טענה פיירברג כי מדובר בחשדות ה"מצוצים מהאצבע" וכל מה שביצעה היה באישור. יחד עם זאת רמזה כי אישרה כי רכשה דירה בפרויקט קורל וזאת אחרי שחתמה על האישורים וההיתרים.