פרקליטתה של המתלוננת המרכזית נגד אופק בוכריס, עורכת הדין אביטל בן-נון, התייחסה היום (ראשון) להסדר הטיעון של הקצין הבכיר ובמהלך שיחה עם יעל דן בגל"צ מתחה ביקורת על ההודאה של מח"ט גולני לשעבר. במהלך השידור האשימה בן נון את עיתונאי ערוץ 2 גיא פלג בהכפשת שמה: "הוא קרא לי שקרנית בפני הלקוחות שלי במטרה לגרום נזק ליחסים שלי עם הלקוח". כשהעיתונאי פלג עלה לשידור, הוא סירב לחזור בו מדבריו. 



האם עסקת הטיעון עומדת בספק?


בן נון: "לא נראה לי שזה יקרה ושהמחאה הציבורית תשנה משהו. הנאשם ועורכי דינו חתמו על הסדר הטיעון, אנו הבענו את הסכמתו וכך גם להבנתי המתלוננת השנייה. לא נראה לי שביקורת ציבורית, שלא חלילה אני מקלה בה, תשנה".



האם אין פה קלות רבה מידי?


"בוודאי שאני מבינה מאיפה מגיעה הביקורת וגם אני שותפה באופן כללי לדרישה להחמיר בעונשים. הביקורת הזו לא נשענת על הכרה של החומר הספציפי בתיק והיא יותר מהכל מתעלמת מהעמדה של המתלוננות - ששקלו את ההסכם והביעו הסכמה אליו".





האם הנוסח המעורפל של בוכריס הוסכם על ידן?
"אנו שוכחים מה כן יש כאן - אדם שהיה על מסלול לרמטכ"לות. קריירה שנקטעה לו בצורה הכי בוטה שיכולה להיות - מאיגרא רמא לבירא עמיקתא - עם הרשעה פלילית על עבירות שבוצעו לפני חמש שנים ומעלה. כל חייו הוא יהיה עבריין מין מורשע עם רישום פלילי". לאחר מכן התייחסה להתנצלות של בוכריס ואמרה: "אני לא רואה במכתב שום לקיחת אחריות. זה נוסח לקוני ומעליב ואין בו שום התנצלות כלפיי המתלוננת".

אז למה אתם מסתפקים בזה?
"הוא לוקח אחריות ומודה על המעשים אבל זה שהוא איש קטן ולא מסוגל לגלות גדלות נפש או אמפתיה - זה מעבר לכך".

בהמשך סיפרה הפרקליטה: "יש הרבה דברים תמוהים בהתנהלות של התקשורת שאני לצערי זכיתי להכיר בחודשים האחרונים. למדתי על איומים, על הטלת אימה".

את מוכנה לפרט?
"אני רוצה להגיד שלאחר שספגתי קללות ממספר אנשי תקשורת ואישומים בכך ששיקרתי, איש תקשרת פנה בוואטסאפ לאביה של המתלוננת בשורת הכפשות לגבי בצורה של הוצאת דיבה". 

מי הכתב הזה?
"אותו כתב שפרסם שאנו בתהליכים אזרחיים". 

"התנצלות לקונית". אופק בוכריס. צילום: אבשלום ששוני



אז מדובר בגיא פלג?
"הוא שלח לי הודעות שבהן כתוב שאני שקרנית קטנה ועלובה כי הם החליטו ששיקרתי להם בנוגע לראיונות. לאחר שביטלתי שיחה עם ערוץ 2 הגיעו הפניות החצופות וטלפון מעודד בן עמי שקרא לי 'בלפנית'. יום לאחר מכן פלג שלח את ההודעה לאביה של המתלוננת. ואני עומדת מאחורי כל מילה שאני אומרת כאן".

בהמשך עלה לשידור העיתונאי גיא פלג ואמר: "אני לא מתכוון להתעמת איתה, אבל אני מתכוון להגיב".

זה לא נשמע לך חמור?
פלג: "היא מדייקת לגמרי במה שהיא אמרה - אני אכן קראתי לה שקרנית ואני אכן חוזר וקורא לה שקרנית, ולא בכדי לעשות איתה ראיון, הרי יעל את יודעת שאצלנו במקצוע ראיון עם עורך דין איננו הישג עיתונאי. הן אמרו לנו אז שבחרו שלא להגיב לתקשורת, ואנחנו לאורך היום כולו, הבנו את זה. אבל אז היא הגיעה לחדשות ערוץ 10 והחליטה להגיב פתאום. המשפחה החליטה לשנות את עמדתה? בסדר. החלטתם להתראיין רק בערוץ 10? זה גם מצוין. אבל כשמשנים החלטה, לנו ולמערכת הייתה תחושה שלאורך כל היום היתלו בנו כאילו שתגובה מעורכת דין זה הישג עיתונאי".

אבל לכתוב מכתב ללקוח שלה ולאיים? תראה איך התקשורת מצטיירת.
"יעל על מה מדובר? בן נון היא חברת ילדות שלי מחיפה ואני מרשה לעצמי שאני כותב לה אם אני סבור שהיא שקרנית - לציין את זה".